System S3L

Informacje ogólne

Kluczowe korzyści:

  • Bezkompromisowa wydajność dzięki obróbce wspieranej systemem HDX
  • Odtworzenie studyjnego brzmienia dzięki zintegrowanym wtyczkom Pro Tools AAX
  • Konfiguracja modułowego systemu do 64 wejść mikrofonowych
  • Stabilna łączność Ethernet AVB, bez przeszkadzających kabli
  • Nagrywanie bezpośrednio do Pro Tools (lub innej DAW), poprzez port Ethernet w laptopie
  • Kontrola nad Pro Tools czy inną DAW poprzez S3, jako kontroler EUCON
  • System łatwy do transportu, doskonały na wyjazdowe imprezy, zarówno lotnicze jak i autobusowe
  • Oferuje doskonałe cechy systemów koncertowych Avid
  • Możliwość przeniesienia plików koncertowych VENUE na pamięć USB i wykorzystania na dowolnym systemie koncertowym Avid
 
















Cechy

System zawiera:

Kontroler S3

  • Kompaktowy, 16-tłumikowy kontroler, z 6 warstwami banków
    • 32 wrażliwe na dotyk pokrętła oraz wyświetlacze OLED o wysokiej rozdzielczości
    • Wielokolorowa sekcja kontroli parametrów kanałów dla szybkich poprawek miksu
    • Doskonałe uzupełnienie I/O
    • Podwójny port Gigabit Ethernet AVB, wyposażony w zatrzaskowe łączenia ehterCON
    • Zgodny z EUCON dla współpracy z Pro Tools czy inną DAW
    • Porty USB dla podłączenia klawiatury i myszki (dostępne oddzielnie)
  • Silnik E3
    • Steruje oprogramowaniem VENUE, stacja kontroli dla całego systemu
    • Wysoka wydajność, silnik obróbki wspierany przez HDX (obsługuje wtyczki AAX DSP)
    • 24 busy aux, LCR, 8 matriksów mono, 8 VCA
    • 2-śladowe nagrywanie/odtwarzanie przy wykorzystaniu standardowych napędów USB Flash
    • Lokalne i pomocnicze I/O
    • 3 porty Gigabit Ethernet AVB, wyposażone w zatrzaskowe łączenia etherCON
    • Oddzielny port Ethernet dla zdalnej kontroli przy użyciu laptopa czy tabletu
  • Jednostka Stage 16 remote I/O
    • 16 analogowych wejść (XLR) ze zdalną kontrolą przedwzmacniaczy mikrofonowych
    • 8 analogowych wejść liniowych (XLR)
    • 4 kanały cyfrowego wyjścia AES3
    • Odporna na wstrząsy obudowa, wyposażona w uchwyty i rączki do wygodnego korzystania na scenie, jak i zamontowania w rack
    • Diody LED sygnalizujące włączenie i status, z funkcją identyfikacji urządzenia
    • Przesuwany przełącznik Mute wyciszający wszystkie wyjścia jednostki
    • 2 porty Gigabit Ethernet AVB, wyposażone w zatrzaskowe łączenia etherCON
  • Oprogramowanie VENUE
  • Oprogramowanie Pro Tools
  • Zestaw wtyczek
  • Kable, akcesoria i przewodniki

Zbudowany z myślą o przyszłości
System S3L oferuje pierwszą w swoim rodzaju modułową, otwartą architekturę opartą na sieci, co umożliwia dostosowanie systemu do własnych potrzeb, a także rozbudowywanie go dowolnie, w miarę jak te potrzeby się zmieniają. Dzięki takim innowacjom jak Ethernet AVB, wpierana przez HDX, zmiennoprzecinkowa obróbka sygnału, czy zintegrowanej obsłudze wtyczek AAX oraz łączności EUCON, system oferuje rozwiązanie, które współpracuje dobrze zarówno z technologią obecną jak i jutra. Można nawet połączyć szeregowo jednostki I/O by stworzyć stabilny, odporny na awarie sieciowy krąg.

Kontrola możliwa w dowolnym miejscu
Bez względu na to czy jest się akurat na sali koncertowej, w autobusie na trasie, w studio czy pokoju hotelowym, moc i kompaktowe rozmiary systemu S3L pozwalają uwolnić kreatywność niezależnie od miejsca. Jest to idealne, korzystne cenowo rozwiązanie nagrywająco/miksujące do zabrania ze sobą na każdą imprezę – niezależnie od ilości miejsca – ponieważ system niezwykle łatwo zapakować do samochodu, furgonetki, ciężarówki, autobusu, czy samolotu.

Studyjnej jakości miksy w środowisku koncertowym
Profesjonalnej klasy I/O. Jasne, klarowne przedwzmacniacze. Doskonałej jakości sygnał. To tylko niektóre z cech, które czynią system S3L zdolnym dostarczyć niezwykłe brzmienie. System bezpośrednio obsługuje wtyczki AAX DSP, umożliwiając dostęp do tych samych wysokiej klasy narzędzi, z których korzystają najlepsze studia, efektywnie zastępując gabarytowy zewnętrzny sprzęt oraz nieporęczne, zewnętrzne „serwery” z wtyczkami. Bez względu na to czy chce się odtworzyć charakterystyczne studyjne brzmienie artysty podczas koncertu, czy po prostu podejść bardziej kreatywnie do miksów, jest wiele wtyczek AAX do wyboru, aby osiągnąć zamierzony efekt.

Niezrównana integracja z Pro Tools/DAW teraz i w przyszłości
 Wystarczy podłączyć laptop (z zainstalowanym Pro Tools, czy inną DAW) do sieciowego złącza Ethernet AVB (przy użyciu pojedynczego kabla Cat5e) i można pracować z 64 śladami audio do nagrań/odtwarzania. VENUE link sprawia, że ustawienia miksu koncertowego oraz nagrywania/odtwarzania kontroluje się jak jeden zestaw. Co więcej dzięki nadchodzącej obsłudze EUCON będzie można korzystać z kontrolera do miksowania sesji w Pro Tools, czy innej DAW, czyniąc z systemu niezwykle wszechstronne rozwiązanie zarówno na scenę, jak i do studia.

Rozbudowywanie bez dodatkowego obciążania
System S3L ma modułową architekturę, co pozwala na łatwe rozbudowywanie zgodnie z potrzebami. Od 16 kanałów I/O z jednym Stage 16 box można przejść do 64 kanałów dzięki czterem Stage 16 box. Można zestawić wszystkie jednostki I/O w jednym miejscu, dla łatwiejszego nadzoru, lub rozstawić je po Sali koncertowej jak najbliżej źródła dla maksymalnej elastyczności – w odległości do 328 stóp (100 metrów). Dzięki łączności Ethernet AVB, wszystko czego potrzeba, to niedrogie i lekkie kable Cat5e, zamiast drogich, gabarytowych analogowych kabli.

Wydajność i łatwość użycia oprogramowania VENUE
Łatwe w obsłudze oprogramowanie VENUE jest sercem każdego koncertowego zestawu Avid, zatem można wykorzystać istniejące pliki VENUE na systemie S3L i odwrotnie. System jest wyposażony w najnowszą wersję oprogramowania VENUE*, oferując te same funkcje i korzyści, doceniane i uwielbiane przez wielu realizatorów, plus kilka nowych zoptymalizowanych tylko dla S3L:

  • Nowa strona Media: dostęp do kontrolek odtwarzania, list odtwarzania i biblioteki dla kompletnej kontroli 2-śladowego nagrywania/odtwarzania USB – nawet na kilka napędów Flash – z pełnym plikiem koncertowym, zrzutami ekranu i integracją zdarzeń
  • EQ i dynamika na wyjściu: każdy kanał może zostać wzmocniony indywidualnie 4-pasmowym, parametrycznym EQ i kompresorem/limiterem, dodanymi do strony Outputs, dla każdego wyjścia
  • Przeciąganie i upuszczanie urządzeń: konfiguracja systemu przy użyciu uaktualnionej strony Devices, która umożliwia przypisywanie Stage 16 box na zasadzie przeciągania i upuszczania
  • Wzmocnienie wirtualnej próby dźwiękowej: możliwość przeprowadzania całościowych, wirtualnych prób dźwiękowych, lub na zasadzie pojedynczego kanału, dzięki nowej funkcji Input Switch, na stronie Inputs, co pozwala na sprawdzenie dźwięku na żywo wobec wstępnie nagranych ścieżek.

*Nie wszystkie wymienione wyżej funkcję mogą być dostępne na różnych systemach koncertowych Avid.

Wzbogacenie koncertów poprzez 2-śladowe odtwarzanie USB
Do silnika E3 można podłączyć standardowy napęd USB Flash dla szybkiego i łatwego 2-śladowego nagrywania/odtwarzania. Listy odtwarzania pomagają zorganizować pliki, które następnie można zintegrować ze zrzutami i zdarzeniami VENUE, dla łatwego odtwarzania – idealne dla załączania efektów, submiksów czy podładów muzycznych do przedstawień teatralnych, lub archiwizacji nagrań stereo miksu.

 

 

 

Dodatki

Dołączone wtyczki
Teraz można zapomnieć o ograniczeniu tylko do wbudowanych brzmień. Wszystkie systemy koncertowe Avid wyposażone są w kolekcję profesjonalnych efektów i wtyczek obróbki sygnału, by umożliwić tworzenie jeszcze lepszych miksów. Ale to tylko początek, system może być ewoluującą płaszczyzną brzmień – wystarczy dodać więcej wtyczek AAX DSP od Avid czy zewnętrznych partnerów, by uzyskać brzmienie jakiego się poszukuje.

Dołączone wtyczki AAX DSP

  • Avid Channel Strip – EQ, dynamika, filtry i efekty wzmocnienia
  • Dynamics III – kompresor/limiter, ekspander/bramka, de-esser
  • EQ III – wysokiej rozdzielczości podwójnej precyzji 48-bitowy EQ
  • Mod Delay III – modulacyjny delay
  • Pultec Bundle – analogowy symulator EQ w trzech klasycznych odsłonach
  • BF-2A – emulator klasycznego, lampowego kompresora LA-2A
  • BF-3A – miękko poziomujący wzmacniacz, idealny do wokalu i instrumentów
  • Purple Audio MC77 – cyfrowa replika głośnego wzmacniacza limitującego Purple Audio MC77
  • Reel Tape Saturation – kolorystyka taśmy analogowej, kompresja i efekty saturacyjne
  • ReVibe – wysokiej jakości pogłos modelujący pomieszczenia

Najsłynniejsi realizatorzy dźwięku mówią, że jednym z głównych powodów wyboru systemów koncertowych Avid są wtyczki. Systemy koncertowe Avid nie tylko obsługują bezpośrednio wiele tych samych wtyczek używanych przez artystów i realizatorów w studio, ale także łatwość ich zastosowania, czyni z miksowania przyjemny i kreatywny proces.

Doskonała dynamika z najniższą latencją
Dla wykonawców na scenie i publiczności dla której występują, te koncertowe wtyczki dają doskonałe rezultaty przy niskiej latencji – niezależnie od ich ilości w miksie. I inaczej niż w przypadku połączonych szeregowo procesorów sprzętowych nie doświadcza się degradacji sygnału.

Studyjne brzmienie na żywo
W przypadku potrzeby skopiowania charakterystycznego studyjnego brzmienia artysty, czy albumu, na koncercie, Avid oraz partnerzy, będący liderami na rynku, dostarczają wszystkich niezbędnych narzędzi. Poczynając od odtworzenia popularnego klasycznego sprzętu, wzmacniaczy kanałowych, do najnowszych procesorów studyjnych, używanych przy nagraniach w czasach obecnych, do wyboru jest wiele różnorodnych wtyczek, które poszerzają paletę brzmieniową poza granice możliwości innych konsolet.

Łatwość obsługi
Wiele wtyczek koncertowych wygląda i zachowuje się jak ich sprzętowe odpowiedniki czyniąc łatwym  osiągnięcie zamierzonego efektu. Dodatkowo, dzięki automatycznej kompensacji opóźnienia systemów koncertowych Avid, miksy będą zgodne w fazie, zatem można się swobodnie skoncentrować na stronie artystycznej, bez konieczności przeprowadzania kalkulacji ustawień delaya i kompensacji przesunięcia czasowego.

Całkowita kontrola pod palcami
Ponieważ oprogramowanie VENUE obsługuje wtyczki studyjne, można dostosowywać ich ustawienia bezpośrednio z poziomu kontrolera. Jeśli potrzeba przesunąć wejścia, wystarczy przywołać ekran z wtyczkami i jednym kliknięciem dokonać zmian. Ponieważ można błyskawicznie przywoływać ustawienia i dokonywać automatyki wtyczek, przy użyciu funkcji Snapshot, można więcej czasu poświęcić doskonaleniu miksu, a nie gorączkowo dokonując ustawień dla kolejnych utworów.

Ewolucja brzmienia
Z systemami koncertowymi Avid brzmienie nigdy nie będzie przestarzałe. Jest tak ponieważ systemy oparte na VENUE oferują znacznie więcej wtyczek, niż jakiekolwiek inne systemy koncertowe obecne na rynku. Dodatkowo zarówno Avid, jak i inni doskonali projektanci audio, nieustannie dostarczają nowych wtyczek, które można łatwo załadować do systemu, jeśli ma się ochotę. W zasadzie większość wtyczek oferuje tryb „demo”, umożliwiający przetestowanie w rzeczywistych warunkach zanim dokona się zakupu.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Specyfikacja

 

Silnik E3*  
Oprogramowanie Oprogramowanie VENUE
Kanały wejściowe 64 (z pełną obróbką)
Busy 24 busy aux, LCR, plus 8 matriksów mono i 8 VCA
Wbudowana EQ 4-pasmowy, parametryczny EQ na każdym kanale wejściowym i wyjściowym
Graficzne EQ 16
Wbudowana dynamika Kompresor/limiter i expander/gate na każdym kanale wejściowym i wyjściowym
DSP HDX, 32-bit zmiennoprzecinkowy
Obsługa wtyczek AAX DSP (obsługuje Avid i wtyczki AAX DSP innych producentów)
Integracja z Pro Tools Nagrywanie/odtwarzanie do 64 ścieżek audio na komputerze poprzez sieć Ethernet AVB — nie wymagany interfejs Pro Tools (komputer nie dołączony)
2-śladowy USB Nagrywanie/odtwarzanie stereo przez napęd USB Flash (transport i listy odtwarzania zintegrowane z oprogramowaniem VENUE)
Wejścia analogowe 4 XLR mikrofonowo/liniowe wejścia
Wyjścia analogowe 4 XLR liniowe wyjścia
Cyfrowe I/O 4 kanały wejść i wyjść AES3 (XLR)
Podrzędne I/O GPIO (2 wej/2 wyj), Word Clock wej/wyj
Dodatkowe połączenia 3 porty Gigabit Ethernet AVB, 1 port ECx Ethernet (dla przewodowej/bezprzewodowej zdalnej kontroli), 1 port DVI wideo, 4 porty USB 2.0 (2 z tyłu, 1 z przodu, 1 wewnętrzny)
Wymiary (W x Sz x Gł) 3.5 x 19 x 14.6 cale (8.8 x 48.3 x 37.1 cm)
Obudowa rack 2U
Kontroler S3*  
Paski kanałów/tłumiki 16 (do 6 banków tłumików)
Pokrętła 32 (każdy z wysokiej rozdzielczości wyświetlaczem OLED i trzy-kolorowym wskaźnikiem funkcyjnym)—16 przypisywanych pokręteł, 8 pokręteł kontroli kanału, 8 pokręteł kontroli globalnej
Mierniki 16 10-segmentowych mierników, z opcją mierzenia przed i po tłumiku
Wejścia analogowe 4—2 XLR mikrofonowo/liniowe wejścia i 2 TRS liniowe wejścia do podłączenia talkback, mikrofonów publiczności, czy urządzeń odtwarzających
Wyjścia analogowe 4—2 XLR liniowe wyjścia i 2 TRS liniowe wyjścia do podłączenia urządzeń nagrywających lub monitorów bliskiego pola
Wyjście słuchawkowe 1 (1/4-calowe TRS) z kontrolą poziomu
Podrzędne I/O 2 porty Gigabit Ethernet AVB, 2 porty USB 2.0 (tylko do podłączenia klawiatury i myszki), 1 port footswitch (1/4-calowy TRS), 2 porty console light, Kensington lock slot
Wysokość (przód, tył z pokrętłami) 1.3 cale, 2.8 cala (3.2 cm, 7.2 cm)
Szerokość 28 cali (71 cm)
Głębokość 14.3 cale (36.3 cm)
Stage 16 remote I/O*
 
Wejścia analogowe 16 XLR mikrofonowych wejść/przedwzmacniaczy
Wyjścia analogowe 8 XLR liniowych wyjść
Cyfrowe wyjścia 4 kanały wyjść AES3
Wymiary (W x Sz x Gł) 6.9 x 19 x 8.1 cali (17.6 x 48.3 x 20.6 cm) z uchwytami/rączkami na zewnątrz (konfiguracja montowania do racka); 6.9 x 15.6 x 7.9 cali (17.6 x 39.6 x 20.2 cm) z uchwytami/rączkami u góry (do scenicznej skrzyni)
Obudowa rack 4U
Połączenia 2 porty Gigabit Ethernet AVB (do czterech skrzyń Stage 16 może być połączonych szeregowo)
Typ kabla Ekranowany 350 MHz Cat5e lub lepszy (wymagane łączki Neutrik etherCON)
Maksymalna długość kabla 328 stóp (100 metrów)

*Cechy i specyfikacje mogą ulec zmianie.

 

 

 

 

 

 

Cennik

brak pozycji w cenniku