System edycji wideo dla telewizyjnych serwisów informacyjnych NewsCutter10
Informacje ogólne
Pudełkowa wersja Avid NewsCutter zawiera:
- podstawowy pakiet NewsCutter 10 do edycji SD i HD
- pakiet EDL Manager do exportu list edycyjnych opartych na kodzie czasowym
- pakiet Film Scribe do eksportu metadanych filmowych
- pakiet Interpaly Transfer (wersja jednostanowiskowa) do przesyłania mediów i metadanych dla systemu Interplay
- Log Exchange do konwersji danych ujęcia do plików ALE
- pakiet MediaLog – do zarządzania metadanymi
- pakiet MetaFuze do pracy z plikami 3D, DPX i podobnymi, dostępny dla środowiska Windows
- pakiet Meta Sync Manager – do tworzenia obiektów dla interaktywnego programowania
- Sorenson Squeeze - narzędzie do zaawansowanej kompresji publikowanych projektów do wybranego formatu, w tym HD DVD, DVD, Blue-Ray, NPEG-2, MPEG-4/H.264, Flash 3GGP lub web. Wersja 6 ma przeprojektowany interfejs użytkownika, działa szybciej i komunikuje się za pomocą e-maili i SMS. Pozwala również zabezpieczać pliki wideo hasłem dostępu i publikować automatycznie klipy na serwisach YouTube, Twitter, Akamai, Limelight i In.
Cechy
Nowe funkcje w wersji 10
- Wyższa wydajność 64-bitowej aplikacji pozwala na płynną pracę ze złożonymi projektami
- Otwarta na zewnętrzne urządzenia innych producentów archiektura (Avid Open I/O)
- Obsługa opcjonalnych urządzeń Pro Tools
- Natywna obsługa ProRes (enkoder i dekoder) na platformie MAC i dekodera na platformie Windows
- Natychmiastowy dostęp poprzez AMA do klipów AVCXHD i RED EPIC
- Wygodne dołączanie dodatkowych pluginów i gotowych klipów przez panel Avid Marketplace
- Ujednolicone zarządzanie licencją
Ponadto NewsCutter zawiera wszystkie przełomowe funkcje wprowadzone poprzednio jak np.
- Narzędzie PhraseFind do przeszukiwania fonetycznej zawartości klipów
- Deko Select do kontroli grafiki
- Narzędzie ExpertSearch
- Wsparcie formatu LongGOP do współpracy z serwerami AirSpeed
- Edycja formatu H264
- Niezależne kierowanie strumienia audio
- Obsługa międzynarodowych zestawów znaków
Efektywną pracę z obrazem i dźwiękiem umożliwia kompletny zestaw funkcji znany z systemu Media Composer jak np.
- Bezpośredni dostęp i edycja plików RED poprzez AMA, bez transkodowania (obrazy są skalowane do ramki HD) - Media Composer 6 ma gruntownie przeprojektowany moduł Avid Media Access (AMA), tak aby można było natywnie pracować na współczesnych i przyszłych oryginalnych formatach plików mediów, zapisywanych przez urządzenia rejestrujące, bez potrzeby ich transkodowania. Umożliwia to uniknięcie czasochłonnych i dyskochłonnych operacji na dużych plikach, upraszczając i znacznie przyspieszając pracę np. z oryginalnymi plikami R3D, bez przetwarzania ich przez MetaFuze, i z pełnym dostępem do metadanych i parametrów zarządzania kolorem
- Natywna edycja formatów wideo QuickTime, w tym AppleProRes i H264 - nowy moduł AMA umożliwił natywną obsługę klipów zarejestrowanych w popularnych formatach kompresji QuickTime, wraz z metadanymi. Tak więc wszystkie formaty odtwarzane przez QuickTime Player, w tym pliki Apple ProRes i .mov, rejestrowane przez lustrzanki Canon 5D i 7D są teraz edytowane natywnie, bez potrzeby ich transkodowania
- Edycja plików obrazu i dźwięku, upuszczanych na tę sam Timeline - Media Composer 6 pozwala wybrać, poza standardową metodą edycji, wygodny dla niektórych użytkowników sposób polegający na bezpośrednim upuszczaniu, przemieszczaniu i podnoszeniu plików wideo i audio na Timeline
- Wykończenie projektów w najwyższej jakości i duża precyzja korekcji barwnej HD-RGB (zawierającej obsługę dual-link dla wej/wyj systemów NitrisDX)
- Obsługa zewnętrznego playout’u obrazu na Matrox MXO2 Mini - jeśli nie można wykorzystać do playout’u systemów Nitris-DX lub Mojo DX, Media Composer 6 pozwala zastosować do realizacji podglądu wideo pochodzące od innego producenta, niedrogie rozwiązanie Matrox MXO2 Mini, dostępne dla systemów MAC i Windows
- Łączenie i dopasowanie rozmiaru i proporcji ramek, również w różnych formatach i częstotliwościach, na tym samym Timeline - możliwe jest łączenie na jednym Timeline dowolnej kombinacji materiałów w systemach PAL i NTSC, w rozdzielczościach SD i HD, dla różnych częstotliwości ramek, bez konieczności ich transkodowania i wygenerowanie z projektu wynikowego materiału w potrzebnym formacie i jakości emisyjnej
- Możliwość przerwania długich renderingów, z mailowym powiadomieniem Użytkownika o zakończeniu procesu
- Import plików AVCHD bezpośrednio z kamer i innych urządzeń
- Zapis i edycja formatów XDCAM HD i DVC PRO HD z nośnika, bez dodatkowego sprzętu
- Dostęp do wersji pomocniczych plików XDCAM w niskiej rozdzielczości, z dźwiękiem w pełnej jakości dla pracy off-line
- Import pomocniczych danych tekstowych i dołączanie ich do sygnału wideo za pomocą nowego modułu Data Track, obsługującego format SMPTE 436M, używany przez systemy Nitris-DX i Mojo-DX
- Ułatwiające pracę z projektem przedstawienie ścieżek audio stereo jako jednego śladu na Timeline
- Tworzenie wysokiej jakości dźwięku i miksów poprzez obsługę dodatków RTAS
- Obsługa standardowych dodatków klasy RTAS otwiera niemal nieograniczone możliwości obróbki dźwięku bezpośrednio w projekcie, zastosowania kompresorów, korektorów i pogłosów, dostępne do tej pory jedynie w sesjach Pro Tools
- Natywny dostęp i edycja mediów 4.2.2 MPEG2 z nowych kamer Canon, wykorzystujących AMA
Nowe możliwości edycyjne
- Ułatwienie cięcia i montażu - Media Composer 6 dostarcza wygodnych i elastycznych narzędzi pozwalających na szybkie edycje, wykorzystuje roler myszki do przewijania klatek w ujęciu i wyświetla wygodne 2, 4 lub 6-cio klatkowe sekwencje. Dodatkowo, część użytkowników doceni możliwość bezpośredniego upuszczania i podnoszenia z Timeline plików dźwięku i obrazu oraz możliwość indywidualnej adaptacji interfejsu ekranowego
- Ułatwiona edycja skryptów - nowe narzędzie ScriptSync do fonetycznej synchronizacji klipów do skryptu, szczególnie przydatną dla opartych na transskrypcji projektów dokumentalnych i teleturniejów pozwala uniknąć technicznie pracochłonnych czynności i zaoszczędzić czas na pracę kreatywną
- Edycja HD w pełnej rozdzielczości w czasie rzeczywistym - kodeki Avid DNxHD umożliwiają mastering obrazu jakości HD bez użycia dodatkowego sprzętu
- Automatyczna Integracja w dowolnym systemie pracy
- Natychmiastowa obsługa mediów w systemach pracujących bez taśm
- Nowa architektura modułu Avid Media Access (AMA) pozwala na bezpośrednią pracę na tym samym Timeline z plikami kodowanymi w standardach R3D z RED, QuickTime, DV, HDV, XDCAM, HD/EX, DVCPRO HD, AVC Intra, GFCAM oraz wielu innymi. Wszystko, co nie pochodzi z taśmy, może być więc natychmiast wczytane do projektu, bez potrzeby czasochłonnego przekodowania
- Pełny konforming - możliwa jest strumieniowa organizacja pracy i bezpośrednia obróbka przygotowanego projektu na stanowiskach Avid Symhony i DS, z zachowaniem oryginalnej struktury mediów i list edycyjnych
- Praca z formatami stereoskopowymi 3D i innymi używającymi pojedynczych klatek - narzędzie MetaFuze umożliwia szybkie łączenie plików DPX, TIFF i stereoskopowych obrazów 3D skanowanych z taśmy filmowej lub pochodzących z systemów CGI do pojedynczego, edytowalnego natywnego klipu Aid DNxHD lub nieskompresowanego. Możliwe jest też wyświetlanie i unikatowa, jak do tej pory, profesjonalna edycja off-line materiału 3D
- Synchronizacja z edycjami Pro Tools - narzędzie Video Sattelite udostępnia projekt do edycji dźwięku w sesji Pro Tools, bez potrzeby renderowania efektów, transkodowania obrazu lub przenoszenia plików. Sekwencje wideo mogą być automatycznie wyświetlane w pełnej rozdzielczości, również w formacie kodowania DNxHD
- Praca z filmem - moduł FilmComposer w Media Composer 6 jest najpotężniejszym, współczesnym narzędziem do pracy z projektami filmowymi, wielokrotnie wyróżnianym i honorowanym nagrodami. Automatyzacja synchronizacji dźwięku i obrazu z kodem czasowym, ramkami kluczowymi i metadanymi znacznie upraszcza czynności technicznie. Obsługa standardu 4:4:4 HD-RGB pozwala na pracę od początku do końca z materiałem w pełnej jakości
- Generowanie kodu czasowego i napisów - generator kodu czasowego pozwala wyświetlić kod w czasie rzeczywistym na ekranie, co ułatwia i przyspiesza niektóre czynności postprodukcji dźwięku i obrazu. Wbudowany generator SubCap umożliwia łatwe tworzenie napisów oraz wymianę plików z formatami napisów Avid DS i EBU N19
- Natychmiastowe tworzenie plików wyjściowych - dostępna jest paleta narzędzi potrzebnych do publikacji materiału w potrzebnej formie, od Web do nagrania na płytach CD/DVD/BD lub taśmie
- Wygodne mechanizmy tworzenia plików BWF - poprzez zgranie sekwencji w odtwarzaczu dźwiękowym, nie obsługującym formatów AAF i MXF otrzymamy dźwięk w formacie Bradcast WAV (BWF)
Nowa jakość pracy z obrazem i dźwiękiem
- Zaawansowana korekcja koloru - w pełni zintegrowane i elastyczne narzędzie 10-bitowej korekcji koloru pozwala szybko i dokładnie dopasować barwy w ujęciu używając mechanizmu NaturalMatch, w najlepszej dostępnej dokładności odwzorowania 4:4:4 HD-RGB, używając wygodnych, animowanych manipulatorów korekcji barwnej
- Efekty FluidMotion i FluidFilm - opatentowana przez Avid technologia morfingu FluidMotion pozwala na doskonałe efekty zwolnionego ruchu, zaś unikalna technologia FluidFilm pozwala przekształcać do postaci progresywnej zarejestrowane z przeplotem materiały
- Klucz chromatyczny SpectraMatte umożliwia łatwe tworzenie i interaktywne dopasowanie zawansowanych kluczy chromatycznych, z bieżącym, 16 bitowym podglądem opartym na technologii SpectraGraph
- Narzędzie FluidStabilizer do stabilizacji drżenia obrazu - razem z modułem SteadyGlide i Stabilize usuwa większość niepożądanych efektów drżenia kamery, bez wpływu na zamierzone przesuwanie i panoramowanie ujęcia
- Więcej dodatkowych efektów - szeroka paleta dodatkowych efektów dostępna jest z dołączonych bibliotek AVX i AVX2, poza tym pozostają do dyspozycji setki wtyczek AVX oferowanych przez zewnętrznych producentów
- Duża wydajność przetwarzania efektów - stosowany przez Avid zaawansowany mechanizm przetwarzania efektu na wielordzeniowych procesorach CPU i GPU pozwala na obserwacje w czasie rzeczywistym działania efektu
- Wszechstronna kompletacja zestawu Production Suite - tworzenie efektów specjalnych i przekształceń obrazu, projektowanie animowalnych grafik w przestrzeni 2D i 3D , gama efektów dźwiękowych, otwarta możliwość ciągłego uzupełniania dodatków oraz publikacji w różnych standardach od Web i do DVD pozwoli na pełną realizację każdego zadania produkcyjnego
- Zaprojektowany do pracy zespołowej - doświadczenie uczy, że zespołowa struktura pracy nad projektem ułatwia wykonanie zadania w przewidywalnym czasie i ramach założonego budżetu. Automatyczna integracja z systemem dystrybucji mediów Avid Unity media networks, pozwalającego na równoczesny dostęp w czasie rzeczywistym do plików z wielu stanowisk i w różnych, powiązanych z nimi projektach
- Współdzielenie projektów do postprodukcji dźwięku - współdziałanie z montażystami i realizatorami dźwięku jest teraz znacznie łatwiejsze, bądź synchronizując się w czasie rzeczywistym poprzez opcję Video Sattelite bezpośrednio na projekcie, bądź ulepszony mechanizm eksportu, nie pomijający metadanych, do sesji Pro Tools
- Przenoszenie indywidualnych ustawień Użytkownika - nie ma już potrzeby adaptacji ustawień i interfejsu ekranowego do indywidualnych preferencji użytkownika, zapisany profil może być uruchamiany na wszystkich stanowiskach, od najprostszych, off-line, do Avid Symhony
- Nowa jakość pracy z systemem Interplay - Media Composer 6 natywnie współdziała z najbardziej zaawansowanym systemem zarządzania zasobami Avid Interplay, który pozwala na dowolnie złożoną optymalizację pracy dużego zespołu produkcyjnego
- Światowa wspólnota użytkowników - rozwijany od 20 lat system profesjonalnej cyfrowej obróbki obrazu i dźwięku Avid ustanowił trwały standard, doceniony zarówno przez twórców, np. certyfikatami ACE i statuetkami Oskara i Emmy, jak i większość zawodowych montażystów
- Szerokie możliwości pracy dla montażystów Avid - małe i wielkie studia na całym świecie stale zatrudniają montażystów pracujących na powszechnie stosowanych systemach Avid, co pozwala na wybór najlepszej, według indywidualnych upodobań i zdolności, oferty pracy
- Wsparcie ekspertów - na Avid Support znajdziesz szeroki wybór programów wsparcia, dostępnych poprzez Internet i telefon i opłacanych w różnej formie umożliwia rozwiązanie każdego bieżącego problemu w pracy z systemem Avid
- Szkolenia i praktyki - Avid Training zawiera szeroki wybór szkoleń, od stacjonarnych i indywidualnych zajęć interaktywnych w certyfikowanych centrach szkoleniowych po kursy on-line i setki podręczników
- Dołącz do wspólnoty użytkowników - kiedykolwiek potrzebujesz pomocy, lub możesz komuś pomóc, lub chcesz dołączyć swoje klipy do otwartej, wspólnej biblioteki użytkowników, odwiedź witryne Avid Community
Dodatki
Przetworniki:
Nitris DX – wysokowydajny, dostosowywalny interfejs HD I/O
dowiedz się więcej / odesłanie do specyfikacji Avid Nitris DX
Mojo DX – wydajny, przenośny interfejs I/O
dowiedz się więcej / odesłanie do specyfikacji Avid Nitris DX
Konsolety:
Nowa seria kontrolerów Avid Euphonix Artist pozwala na szybką i wygodną obsługę aplikacji Avid Media Composer, Avid symphony i Avid NewsCutter.
Artist Control – precyzyjne sterowanie aplikacjami A/V
Precyzja i znaczne przyspieszenie obsługi aplikacji edycyjnychi dzięki programowalnej klawiaturze, czułym na dotyk tłumikamom i pokrętłom to zupełnie nowa jakość pracy
- Ekran dotykowy
- Nieograniczona liczba dowolnie programowalnych przycisków
- 12 sprzętowych klawiszy
- 4 czułe na dotyk, zmotoryzowane tłumiki
- 8 czułych na dotyk pokreteł
- Pokrętło Jog-wheel z dodatkowymi przyciskami
- Przycisk EuCon do szybkich ustawień aplikacji
- Możliwość jednoczesnego sterowania 2 stacjami
- Oprogramowanie kontroli odsłuchu Studio Monitor
- Gniazdo podłączenia pedału
Artist Mix – czuły kontroler audio
Używanie myszki i klawiatury do wielościeżkowych projektów może być doprawdy frustrujące, a można to robić znacznie wygodniej dzięki kontrolerowi Artist Mix
- 8 wyświetlaczy kontrolnych OLED
- 8 czułych na dotyk, zmotoryzowanych tłumików
- 8 czułych na dotyk pokręteł
- Przycisk EuCon do szybkich ustawień aplikacji
- Możliwość jednoczesnego sterowania 2 stacjami
- Gniazdo podłączenia pedału
- Zdalne uaktualnienia firmware przez Internet
Artist Color – przyspieszenie pracy z gradingiem kolorystycznym
Korekcję kolorów można sterować myszką tylko teoretycznie, niezbędny jest tu ergonomiczny, wyspecjalizowany kontroler
- 3 optyczne manipulatory TrackBall do kontroli parametrów koloru
- 3 optyczne pierścienie TrackWheels
- 6 czułych na dotyk pokręteł z wyświetlaczami statusu OLED
- Przycisk EuCon do szybkich zmian ustawień aplikacji
- Możliwość jednoczesnego sterowania 2 stacjami
- Sekcje programowalnych przycisków sprzętowych
Artist Transport – precyzyjna edycja i nawigacja
Doskonałe urządzenie do szybkiej i wygodnej nawigacji w projekcie
- Praca bez zauważalnych opóźnień dzięki wydajnemu łączu Ethernet
- Znaczne usprawnienie pracy dzięki konfigurowalnemu, ważonemu manipulatorowi kołowemu typu wheel
- Przeglądanie projektu przy użyciu wyposażonego w powrotną sprężynę manipulatora pierścieniowego typu shuttle ring
- 6 programowalnych przycisków do wywoływania skrótów klawiaturowych, komend macro i innych
- Szybka nawigacja po projekcie dzięki 7 programowalnym kontrolkom transportu z wyświetlaczami stanu LED
- Szybka nawigacja po znacznikach czasowych lub edycja wybranych parametrów przez wbudowaną klawiaturę numeryczną
- Podgląd kodu czasowego, wartości parametrów na wysokiej rozdzielczości wyświetlaczu OLED
- Obsługa protokołu EUCON, HUI i Mackie
- Możliwość sterowania wieloma aplikacjami na różnych stacjach
- Płaska, ergonomiczna konstrukcja dostosowana do pracy studyjnej i w terenie
Specyfikacja
Formaty projektu:
- NTSC: 23.97p, 24p, 30i
- PAL: 24p, 25i, 25p
- HD-720: 720p/23.976, 720p/25, 720p/29.97, 720p/59.94
- HD-1080: 1080p/23.976, 1080p/24, 1080p/25, 1080p/29.97, 1080i/59.94, 1080i/50
Kodeki obsługiwane natywnie:
- Avid DNxHD
- Avid Compressed SD: AVR (tylko odtwarzanie), 15:1s, 4:1s, 2:1s, 20:1, 10:1, 3:1, 2:1, 35:1p, 28:1p, 14:1p, 3:1p, 2:1p, 4:1m, 10:1m, 3:1m(p), 8:1m(p)
- Avid Proxy: Interplay MPEG-2proxy, MPEG-4proxy 720p U264 proxy
- DV: DV25, DVCAM (25Mb/s) 4:1;1 NTSC/PAL, 4:2:0 PAL 24p, DV50
- HDV: JVC HDV (19Mb/s)-720p\
- Sony HDV (25Mb/s) 1080/24p/25/50i/59.94
- Canon HDV 1080/24p/50i/59.94
- Natywne formaty 1080i/59.94, 1080i/50, 720p/23.976/24p/25/29.97/50/59.94
- Eksportowane wideo przechwycone przez IEEE-1394
- Ikegami GFCAM
- GFCAM 50Mb/s
- GFCAM 100 Mb/s
- Microsoft VC-1(na procesorach Intel pracujących w MAC)
- Panasonic DVCPRO (SD): DVCPRO25, DVCPRO50
- Panasonic DVCPRO HD: DVCPRO HD – 100Mb/s, AVC-Intra, natywne formaty 1080i/59.94/50, 720p/59.94/50/25/23.976
- QuickTime: ProRes, wszystkie pozostałe formaty .mov, pełna obsługa metadanych
- RED: R3D (ramki skalowane do HD), RLX, pełna obsługa metadanych
- Sony XDCAM (SD): DV 25Mb/s, MX30, MX40, MX50
- Sony XDCAM EX: MPEG 25Mb/s BBR, MPEG 35Mb/s VBR
- Sony XDCAM HD: MPEG 18Mb/sVBR, 25Mb/sVBR, 25 Mb/sCBR, 35Mb/sVBR, 50Mb/sCBR, MPEG-4 proxies
Obsługiwane typy plików:
AMA (Avid Media Access) - umożliwia pełną, natywną edycję formatów XDCAM HD oraz, włączając metadane i obsługę dysków, formatów RED, P2, XDCAM HD/EX, GFCAM oraz QuickTime
- Sony XDCAM EX/HD - pełny natywny dostęp do mediów i metadanych
- Natywne edycje dla wszystkich rozdzielczości SD i HD
- Import poprzez File Access Mode (FAM) przez IEEE-1394
- Zapis z FTP przez sieć lokalną
- Playout i zapis na nośniku XDCAM gotowego materiału
RED - pełny natywny i bezpośredni dostęp do mediów RED (R3D), przy skalowaniu ramki do HD i dostęp metadanych
- Natywna edycja wszystkich wymienionych formatów RED (patrz lista kodeków obsługiwanych natywnie)
- Bezpośrednia edycja plików R3D z nośników RED-Flash i RED-Drive
QuickTime - pełny natywny i bezpośredni dostęp do mediów i metadanych QuickTime
- Natywna edycja wszystkich wymienionych kodeków QuickTime (patrz lista kodeków obsługiwanych natywnie)
- Bezpośrednia edycja plików QuickTime movie
Panasonic P2 - pełen natywny i bezpośredni dostęp do mediów i metadanych P2
- Natywna edycja wszystkich wymienionych formatów DVCPRO HD (patrz lista kodeków obsługiwanych natywnie)
- Bezpośrednia edycja mediów P2 na dyskach lub kartach flash
- Zapis gotowego materiału na dyskach i kartach P2, tylko pod kontrolą Windows
Ikegami GFCAM - pełen natywny i bezpośredni dostęp do mediów i metadanych GFCAM
- Natywna edycja wymienionych formatów GFCAM (patrz lista kodeków obsługiwanych natywnie)
- Bezpośrednia edycja na dyskach i kartach GFCAM
Niekompresowane media SD i HD
- SD: 1:1 8/10bit z przeplotem 1:1 8-bit bez przeplotu
- HD: 1:1 8/10bit, YUV 4:2:2, RGB 4:4:4 (poprzez parę złącz HD SDI)
Komunikacja z hostem
- PCI-E (audio/wideo wej-wyj)
- RS-422 (sterowanie przez port szeregowy)
- Wejście karty dźwiękowej
- Wyjście karty dźwiękowej
- Karta graficzna do pełnoekranowego odtwarzania
Support
Przetworniki:
Nitris DX – wysokowydajny, dostosowywalny interfejs HD I/O
dowiedz się więcej / odesłanie do specyfikacji Avid Nitris DX
Mojo DX – wydajny, przenośny interfejs I/O
dowiedz się więcej / odesłanie do specyfikacji Avid Nitris DX
Konsolety:
Nowa seria kontrolerów Avid Euphonix Artist pozwala na szybką i wygodną obsługę aplikacji Avid Media Composer, Avid symphony i Avid NewsCutter.
Artist Control – precyzyjne sterowanie aplikacjami A/V
Precyzja i znaczne przyspieszenie obsługi aplikacji edycyjnychi dzięki programowalnej klawiaturze, czułym na dotyk tłumikamom i pokrętłom to zupełnie nowa jakość pracy
- Ekran dotykowy
- Nieograniczona liczba dowolnie programowalnych przycisków
- 12 sprzętowych klawiszy
- 4 czułe na dotyk, zmotoryzowane tłumiki
- 8 czułych na dotyk pokreteł
- Pokrętło Jog-wheel z dodatkowymi przyciskami
- Przycisk EuCon do szybkich ustawień aplikacji
- Możliwość jednoczesnego sterowania 2 stacjami
- Oprogramowanie kontroli odsłuchu Studio Monitor
- Gniazdo podłączenia pedału
Artist Mix – czuły kontroler audio
Używanie myszki i klawiatury do wielościeżkowych projektów może być doprawdy frustrujące, a można to robić znacznie wygodniej dzięki kontrolerowi Artist Mix
- 8 wyświetlaczy kontrolnych OLED
- 8 czułych na dotyk, zmotoryzowanych tłumików
- 8 czułych na dotyk pokręteł
- Przycisk EuCon do szybkich ustawień aplikacji
- Możliwość jednoczesnego sterowania 2 stacjami
- Gniazdo podłączenia pedału
- Zdalne uaktualnienia firmware przez Internet
Artist Color – przyspieszenie pracy z gradingiem kolorystycznym
Korekcję kolorów można sterować myszką tylko teoretycznie, niezbędny jest tu ergonomiczny, wyspecjalizowany kontroler
- 3 optyczne manipulatory TrackBall do kontroli parametrów koloru
- 3 optyczne pierścienie TrackWheels
- 6 czułych na dotyk pokręteł z wyświetlaczami statusu OLED
- Przycisk EuCon do szybkich zmian ustawień aplikacji
- Możliwość jednoczesnego sterowania 2 stacjami
- Sekcje programowalnych przycisków sprzętowych
Artist Transport – precyzyjna edycja i nawigacja
Doskonałe urządzenie do szybkiej i wygodnej nawigacji w projekcie
- Praca bez zauważalnych opóźnień dzięki wydajnemu łączu Ethernet
- Znaczne usprawnienie pracy dzięki konfigurowalnemu, ważonemu manipulatorowi kołowemu typu wheel
- Przeglądanie projektu przy użyciu wyposażonego w powrotną sprężynę manipulatora pierścieniowego typu shuttle ring
- 6 programowalnych przycisków do wywoływania skrótów klawiaturowych, komend macro i innych
- Szybka nawigacja po projekcie dzięki 7 programowalnym kontrolkom transportu z wyświetlaczami stanu LED
- Szybka nawigacja po znacznikach czasowych lub edycja wybranych parametrów przez wbudowaną klawiaturę numeryczną
- Podgląd kodu czasowego, wartości parametrów na wysokiej rozdzielczości wyświetlaczu OLED
- Obsługa protokołu EUCON, HUI i Mackie
- Możliwość sterowania wieloma aplikacjami na różnych stacjach
- Płaska, ergonomiczna konstrukcja dostosowana do pracy studyjnej i w terenie
Cennik
brak pozycji w cenniku