Studyjny monitor odsłuchowy Studiophile DSM3
Informacje ogólne
- Technologia głośnik średniotonowy – gwizdek – głośnik średniotonowy (MTM – midwoofer – tweeter – midwoofer) – minimalizuje odbicia pionowe, jednocześnie poszerzając poziomy „sweet spot”
- Kontrolowana przez DSP cyfrowa zwrotnica – daje niezwykłą precyzję tonalną
- Szeroki zakres wbudowanych kontrolek cyfrowej EQ – dostosowywalne do unikalnych warunków odsłuchowych
- Podwójne 6,5" głośniki LF z anodyzowanym, aluminiowym stożkiem – dające wyjątkowo niski poziom zniekształceń
- 1" Teteron, neodymowy głośnik HF z delikatnego materiału z wbudowanym ujściem ciepła – precyzyjne rozszerzenie do 27kHz z minimalną kompresją mocy
- Podwójne wzmocnienie 180W Klasa D – niskie zniekształcenia, wysoka wydajność
- Analogowe i cyfrowe wejścia – do 24-bit/192kHz
- Obudowa o wysokiej gęstości – dobre tłumienie i zredukowana interferencja akustyczna
- Niestandardowy bass-reflex z obustronnymi, kloszowymi otworami – kontrolowane, lepsze przenoszenie tonów basowych ze zredukowaną turbulencją
Monitory studyjne Studiophile® DSM3 zostały zaprojektowane by zapewnić wyśmienite warunki odsłuchowe dla profesjonalistów. Projekt jest rezultatem współpracy pomiędzy dwoma potężnymi firmami zajmującymi się technologią muzyczną: M-Audio, będącego liderem w Stanach Zjednoczonych w zakresie produkcji monitorów studyjnych oraz Digidesign – teraz AVID – lidera w technologii DSP. Monitory DSM3 wyposażone są w kontrolowane przez DSP zarządzanie zwrotnicą, wbudowane, cyfrowe kontrolki EQ, opatentowane, wysokiej klasy głośniki, plus analogowe i cyfrowe wejścia dla wysokiej rozdzielczości sygnału audio do 24-bit/192kHz. Hybrydowa technologia głośnik średniotonowy – gwizdek – głośnik średniotonowy (MTM – midwoofer – tweeter – midwoofer) oferuje jakość dźwięku większego monitora plus elastyczność ustawienia pionowego i poziomego. Z zadziwiającą precyzją, klarownością i zakresem dynamicznym, monitory Studiophile DSM3 przybliżają światowej klasy technologię odsłuchową szerokiemu gronu profesjonalistów.
Cechy
- Hybrydowy układ pionowy głośnik średniotonowy – gwizdek – głośnik średniotonowy (MTM – midwoofer – tweeter – midwoofer) redukuje artefakty filtrowania grzebieniowego, dając w rezultacie lepszą pracę zwrotnicy i klarowne przenoszenie dźwięku
- Podwójne, 6,5” (165,1 mm) głośniki niskotonowe z anodyzowanymi, aluminiowymi stożkami zapewniają wyjątkowo niski poziom zniekształceń
- 1” (25,4 mm) Teteron z miękkiego materiału, wysokotonowa kopułka z neodymowym magnesem, chłodzeniem cieczą ferromagnetyczną i wbudowanym odprowadzeniem ciepła – precyzja do zakresu 27kHz z minimalną kompresją mocy
- Wbudowany silnik DSP zarządza skomplikowaną cyfrową zwrotnicą dla klarownego przenoszenia dźwięku
- Oparta na DSP EQ oraz kontrola przestrzeni akustycznej optymalizuje zakres częstotliwości w każdych warunkach
- Niestandardowy bass-reflex w postaci obustronnych, kloszowych otworów oferuje szeroki zakres przenoszenia niskich częstotliwości, przy zredukowanej turbulencji
- Obudowa z materiału o dużej gęstości zapewnia dobre tłumienie i zredukowaną interferencję akustyczną
- Profesjonalne cyfrowe wejścia (do 24-bit/192kHz): S/PDIF i AES
- Zbalansowane analogowe wejścia: XLR i 1/4"
- Podwójne wzmocnienie ze wzmacniaczami Klasy D: 100W (niskie częstotliwości) i 80W (wysokie częstotliwości)
Przedefiniowanie światowej klasy monitorów bliskiego pola
W ciągu 20 lat firma M-Audio zyskała uznanie na różnych polach produkcji muzycznej. Większa część tego sukcesu jest zasługą faktu, że każda grupa projektantów odpowiedzialnych za określone produkty funkcjonuje w obrębie firmy jako swoisty mały butik. Mająca swą siedzibę w Los Angeles ekipa inżynierów, która zaprojektowała, będącą liderem w przemyśle muzycznym, linię Studiophile, wykorzystała swoją wiedzę w zakresie głośników DSP, wzmacniaczy mocy, projektów obudowy i elektroniki. W procesie projektowania współpracowali z wiodącymi inżynierami dźwięku i producentami, by dostosować monitory Studiophile do optymalnej wydajności.
Potężne DSP
Inżynierowie M-Audio współpracowali blisko ze swoimi kolegami, z siostrzanej firmy Digidesign – teraz AVID – by wykorzystać ich doświadczenie przy tworzeniu linii Studiophile DSM. Potężny, wbudowany silnik DSP kontroluje skomplikowaną cyfrową zwrotnicę 4-tej generacji. Zapewnia także precyzyjne i klarowne przenoszenie dźwięku dzięki kompensacji różnic fazowych pomiędzy gwizdkiem, a głośnikami na zwrotnicy, dając doskonałą synchronizację akustyczną. Jako rezultat wyczerpujących sesji dostrajania i słuchania, monitory DSM oferują niezwykłą precyzję tonalną, doskonały zakres dynamiczny i wyjątkowo niskie zniekształcenia.
Dopasuj głośniki do swojego pomieszczenia
Twoje pomieszczenie odsłuchowe i rozmieszczenie głośników znacznie wpływa na wydajność monitoringu. W celu zapewnienia optymalnego odsłuchu w studiu, wbudowany DSP zarządza także szerokim zakresem ustawień dostosowywalnych filtrów wydajności, które pozwalają Ci dopasować poszczególne głośniki do pomieszczeń. DSM3 oferuje kontrolę DSP nad częstotliwościami zarówno niskimi, jak i wysokimi oraz liczne ustawienia EQ pozwalające na optymalizację rozmieszczenia głośników nawet w najtrudniejszych warunkach odsłuchowych.
Najlepsze w swej klasie głośniki
By zapewnić najlepszą klarowność dźwięku monitory Studiophile DSM3 wyposażone są w dwa niestandardowe, 6,5” głośniki, z anodyzowanymi, aluminiowymi stożkami, które aktywnie redukują zniekształcenia, przesuwając tryb rozszczepienia poza pasmo przenoszenia, dla maksymalnej rozdzielczości w niskich częstotliwościach przy każdym poziomie głośności. 1” neodymowy gwizdek, chłodzony cieczą ferromagnetyczną, wykonany jest z miękkiej kopułki Teteron, która zapewnia doskonałe wyważenie pomiędzy wydajnością i tłumieniem dla kontrolowanej emisji wysokotonowej do 27kHz. Głośniki, i precyzyjnie dostosowane do nich wzmacniacze mocy, zapewniają szeroki zakres częstotliwości 37Hz – 27kHz i niezwykły zakres dynamiczny, gwarantując, że usłyszysz precyzyjne odwzorowanie swojego materiału audio, przy każdej głośności.
Projekt podwójnego głośnika
Monitory Studiophile DSM3 wyposażone są w unikalny, hybrydowy układ pionowy głośnik średniotonowy – gwizdek – głośnik średniotonowy (MTM – midwoofer – tweeter – midwoofer). W układzie tym głośniki średniotonowe pokrywają przestrzeń większego monitora, zapewniając jednocześnie lepsze rozproszenie ciepła, co ułatwia zarządzanie zasilaniem. Monitory DSM3 upiększają ten projekt poprzez umieszczenie głośników bliżej siebie, co znacznie zmniejsza artefakty filtrowania grzebieniowego oraz redukuje wpływ czynnika kształtu monitorów. Podczas gdy umieszczenie tradycyjnego monitora MTM na boku powoduje, że gwizdek jest zbyt blisko powierzchni konsolety, co zwiększa odbicia, DSM3 wyposażony jest w gwizdek offsetowy, który gwarantuje optymalną pracę zarówno w położeniu pionowym, jak i poziomym. To sprawia, że DSM3 jest idealnym rozwiązaniem dla kanału centralnego, jak i lewego i prawego – szczególnie w małych studiach, czy sytuacjach kiedy musi być zachowana widoczność ekranów dla podglądu materiału wideo. Ten unikalny projekt zapewnia klarowne przenoszenie dźwięku i emisję, jednocześnie oferując elastyczność rozmieszczenia głośników.
Strategicznie zintegrowany projekt
Każdy element monitora DSM3 jest dostosowany by oferować doskonałą jakość dźwięku w kompaktowej obudowie. Solidna obudowa wykonana jest z materiału o dużej gęstości, z wewnętrznym wzmocnieniem, które czyni ją akustycznie obojętną. Strojony bass-reflex w postaci obustronnych, kloszowych otworów zapewnia lepsze przenoszenie niskich tonów oraz mniejszą turbulencję, podczas gdy dopasowane wzmacniacze mocy Klasy D dostarczają zasilania przy niskim poziomie zniekształceń i doskonałej wydajności. Precyzyjnie dopasowane elementy zapewniają godziny monitoringu bez zmęczenia. Profesjonalne analogowe i cyfrowe wejścia obsługują rozdzielczości studyjnej jakości, do 24-bit/192kHz, ukazując każdy szczegół muzyki, którą stworzyłeś na swojej stacji roboczej.
Bezkompromisowa niezawodność
Przekraczając standardy przemysłu muzycznego monitory DMS3 poddawane są 100-godzinnemu ciągłemu procesowi kwalifikacyjnemu, zapewniającemu ich niezawodność w najtrudniejszych okolicznościach studyjnych. Ten 100-godzinny test jest aplikowany każdemu pojedynczemu głośnikowi. Kiedy każdy z głośników pomyślnie przejdzie test, całość jest poddawana temu samemu testowi jako kompletny system. Ten wysoce rygorystyczny system kwalifikacyjny gwarantuje, że monitory DSM3 będą pracować na najwyższym poziomie przez cały czas od momentu ich włączenia.
Specyfikacja
Zakres częstotliwości | 37Hz – 27kHz |
Szczyt SPL przy 1 metrze | 111dB |
Głośnik niskotonowy | 2 x 6,5” (165,1mm) bezkopułkowy stożek, anodyzowane aluminium |
Głośnik wysokotonowy | 1” (25,4mm) kopułka Teteron z miękkiego materiału z neodymowym magnesem i chłodzeniem ferromagnetyczną cieczą |
Częstotliwość zwrotnicy | 2,7kHz przy 24dB/oktawę |
Półka HF | + 1,5dB, - 1,5dB, - 3,0dB |
Średni EQ | + 1,5dB, - 1,5dB, - 3,0dB |
Filtr wysokotonowy | 40Hz, 60hZ, 80Hz, 100Hz przy 12dB/oktawę |
Filtr kontroli przestrzeni akustycznej | - 1,5dB, - 3,0dB, - 4,5dB |
Pulpitowy filtr EQ 1 | - 1,0dB, - 2,0dB, - 3,0dB przy 220Hz |
Pulpitowy filtr EQ 2 | - 1,0dB, - 2,0dB, - 3,0dB przy 175Hz |
Pulpitowy filtr EQ 3 | - 1,0dB, - 2,0dB, - 3,0dB przy 200Hz |
Wejścia analogowe | Zbalansowane XLR i 1/4" |
Wejścia cyfrowe | S/PDIF i AES (do 24-bit/192kHz) |
Impedancja na wejściu | 20 kOm |
Czułość na wejściu | + 4dBu daje 90 dB przy 1 metrze |
Przycięcie wzmocnienia | Przycięcie głośności od – 22dB do + 10dB |
Specyfikacje konwersji analogowo/cyfrowej | |
Maksymalny poziom na wejściu | 18dBu |
Stosunek sygnału do szumu | 102dB (A – ważony) |
THN + szum | 92dB |
Częstotliwość konwersji | 96kHz |
Cyfrowy wzmacniacz mocy | |
Moc wyjściowa (1% THD) | LF: 100W, HF: 80W |
THD + szum (10W, 1kHZ) | < 0,05% |
Stosunek sygnału do szumu | 100dB (A – ważony) |
Zakres częstotliwości (+0, -3dB) | 20Hz – 40kHz |
Wydajność | > 90% |
Wymiary | 407 mm x 270,3 mm x 262 mm |
Waga | 10,6 kg |
Cennik
brak pozycji w cenniku