Pro Tool 11 - nowy standard produkcji audio
Informacje ogólne
Przełamanie bariery dźwięku z nowym Avid Audio Engine
Dzięki w pełni zoptymalizowanemu Avid Audio Engine otrzymuje się wielokrotność mocy Pro Tools 10 przy tej samej konfiguracji sprzętowej. Można zatem dodać epicką liczbę wirtualnych instrumentów i efektów, by stworzyć jeszcze bogatsze brzmienie, bardziej skomplikowane miksy i doświadczyć takiej wydajności jak nigdy wcześniej z najpotężniejszą dostępną stacją roboczą.
Turbodoładowanie sesji z 64-bitową obróbką
Dzięki dużo lepszemu dostępowi do pamięci RAM, w celu zwiększenia wydajności, można kreatywnie przenieść produkcję muzyki i audio na całkiem nowy poziom. Teraz można zająć się większymi miksami z tysiącami klipów. Uzyskanie bardziej realistycznego brzmienia instrumentów jest teraz w zasięgu dzięki wykorzystaniu większych rozmiarów próbek brzmień wirtualnych instrumentów. Aplikacja zapewnia także więcej przestrzeni by osiągnąć jeszcze więcej bez przeciążania systemu.
Szybsze dostarczenie utworów dzięki offline bounce
Nie trzeba dłużej czekać… Z zapisem plików szybszym niż czas rzeczywisty (offline bounce) można szybciej dostarczyć miksy czy robocze zrzuty – do 150 razy szybciej – oraz uzyskać wysokiej jakości rezultaty, których można spodziewać się tylko po Pro Tools, dzięki automatyce z czasową pieczęcią. W przypadku miksowania i dostarczania programów radiowych, czy innych długich programów, tylko ta cecha zaoszczędzi bardzo dużo czasu, codziennie.
Ultra niska latencja z dedykowanym buforem na wejściu
Z dedykowanym buforem na wejściu oraz przy odtwarzaniu, dla niskiej latencji, można monitorować nagrywany sygnał na wejściu z ultra niskim opóźnieniem, nie poświęcając jednocześnie funkcjonalności wtyczek. Nawet w przypadku sesji z dużą ilością zapiętych wtyczek, reaktywność systemu pozwala spokojnie zarejestrować najlepsze wykonanie.
Miksowanie z pewnością siebie, dzięki poszerzonym możliwościom mierniczym (tylko Pro Tools HD 11)
Nie ma już konieczności inwestowania w dodatkową wtyczkę, która będzie pokazywać poziom sygnału w profesjonalnych standardach K-system, VU i innych. Teraz dostępnych jest 17 różnych opcji mierników bezpośrednio z poziomu interfejsu, co umożliwia zoptymalizować miks, jednocześnie respektując regionalne uregulowania emisji audio. Dodatkowo na każdym kanale jest miernik redukcji poziomu sygnału dla kontroli dynamiki.
Odtwarzanie i edycja wideo HD z nowym Avid Video Engine
Dzięki wbudowanemu Avid Video Engine – temu samemu, który jest sercem Media Composer – można dodawać, edytować i odtwarzać różne formaty wideo HD (jak QuickTime, XDCAM i więcej), a Avid DNxHD można dodać bezpośrednio do listwy czasowej Pro Tools 11 bez konieczności transkodowania. Dodatkowo jest możliwość monitorowania odtwarzania obrazu przy użyciu interfejsów wideo od Avid, AJA czy Blackmagic Design.
I więcej…
- Przyspieszenie i ułatwienie wyszukiwania plików dzięki zoptymalizowanej Workspace Browser
- Automatyka ścieżek podczas ich nagrywania (idealne w sytuacjach koncertowych i projektach Dolby ATMOS)
- Zmaksymalizowana liczba jednocześnie użytych wtyczek dzięki dynamicznej obróbce przez komputer, które relokuje zasoby zgodnie z potrzebami
- Monitoring kanałów wysyłek wtyczek (PT i PTHD) i redukcji poziomu sygnału (tylko PTHD) poprzez nowe mini-mierniki na każdym kanale
- Precyzyjniejsze miksowanie i obróbka dzięki automatyce wtyczek opatrzonej czasową pieczęcią
- Kontrola licznych systemów Pro Tools│HD poprzez jeden zaopatrzony w Satellite Link, teraz dołączony (PTHD tylko)
- Szybsza praca i lepszy podgląd dzięki nowym key command i ulepszeniom okna Mix
- Oglądanie sesji w całym jej pięknie dzięki pełnej obsłudze wyświetlaczy Apple Retina
Cechy
Nagrywanie i komponowanie
Wysokiej klasy dźwięk i wydajność ze sprzętem Avid
Zarówno przy nagraniach wokali i gitar, jak i orkiestry najlepsze rezultaty osiągnie się jeśli połączy się Pro Tools z interfejsem Avid audio. Możliwe jest wtedy nagrywanie w wysokiej rozdzielczości – do 32-bit/192kHz – przy niezwykle niskiej latencji by zarejestrować najlepsze wykonanie.
Szybsza jazda ze zoptymalizowaną wydajnością
Dzięki ulepszonej obsłudze dysku system wykazuje się doskonałą reaktywnością zarówno przy nagrywaniu jak i odtwarzaniu. Nic nie przeszkadza kreatywności nawet podczas pracy na laptopie z zewnętrznym dyskiem, czy sieciowym magazynem danych.
Praca tak jak się lubi
Pro Tools pozwala nagrywać, edytować i miksować muzykę oraz dźwięk do obrazu w taki sposób jaki najbardziej odpowiada. Teraz można korzystać z różnych formatów audio i parametrów w tej samej sesji. W celu nagrywania i monitorowania wykonań wokalnych i instrumentalnych można połączyć Pro Tools z interfejsem audio Avid czy innego producenta. Można też nagrywać tylko przy pomocy komputera i samej aplikacji na maksymalnej mobilności.
Droga do perfekcji poprzez pętle i wgrywanie bezpośrednie
Nikt nie jest doskonały, ale Pro Tools pozwala stworzyć doskonałe wykonanie z wielu prób. Teraz spontaniczność może lśnić dzięki nagrywaniu w pętli, po czym można połączyć najlepsze ujęcia. Można także użyć QuickPunch by szybko nadpisać wątpliwy fragment lepszym wykonaniem.
Brak instrumentu? Żaden problem
Łatwe tworzenie partii na praktycznie dowolny instrument przy użyciu doskonale brzmiących wirtualnych instrumentów, klawiatury/kontrolera MIDI, czy myszki i wbudowanego w Pro Tools edytora MIDI. Można szybko coś skonstruować z dołączonymi wirtualnymi instrumentami i audio loops, po czym poszerzyć arsenał korzystając z wirtualnych instrumentów AAX produkcji zarówno Avid jak i innych producentów.
Komponowanie z kompletem narzędzi notacyjnych i MIDI
Teraz można przenieść utwory z notatnika do ostatecznej produkcji. MIDI edytor pozwala na tworzenie i edycję wirtualnych instrumentów oraz utworów MIDI. Można też komponować muzykę przy użyciu narzędzi notacyjnych wbudowanego edytora Sibelius Score. Jest także możliwość eksportu sesji jako plik Sibelius (.sib) dla dalszego doskonalenia w Sibelius.
Praca i współpraca przy projektach z innych aplikacji
Współpraca nigdy nie była łatwiejsza. Z Pro Tools można wymieniać sesje z innymi użytkownikami Pro Tools czy studiami. Istnieje także możliwość pracy nad projektami stworzonymi w innych aplikacjach audio i wideo – w tym Media Composer, Logic, Cubase oraz innych – bezpośrednio w Pro Tools.
Edycja
Rozciągnij swoją kreatywność z Elastic Time i Elastic Pitch
Dowolne eksperymentowanie bez inwestycji czasu i wysiłku. Dzięki Elastic Time można zmieniać tempo czy timing dowolnego klipu czy całej kompozycji – w locie. Natomiast Elastic Pitch pozwala na poprawianie niewłaściwych nut, tworzyć harmonie i transponować klipy – w czasie rzeczywistym – bez zmiany tempa.
Edycja z precyzją
Kształtowanie i dostrajanie muzyki i audio z profesjonalnymi narzędziami. Tworzenie doskonałego wykonania przez łączenie ze sobą ścieżek. Szybka edycja i miksowanie dzięki Smart Tool. I gładkie przejścia z crossfades. Wszystko czego potrzeba by udoskonalić utwory jest dostępne bezpośrednio z poziomu pojedynczego okna Edit.
Praca nad rytmem z wielośladowym Beat Detective
Z wszechstronnym narzędziem Beat Detective można szybko poprawić problemy z rytmem na wielu śladach jednocześnie, lub zmieniać rytm żeby uzyskać inny groove. Można tego narzędzia także użyć do wyrównania rytmu, pobierając próbkę z perkusji i aplikując ją na ścieżkę basu.
Tworzenie i przycinanie dźwięku do filmu
Z Pro Tools można tworzyć, edytować i miksować dźwięk do obrazu dzięki wbudowanej Timecode Ruler i ścieżkom wideo. Użycie dołączonych wtyczek pozwoli wyczyścić dźwięk. Teraz można użyć efektów, które definiują (lub prowokują) rzeczywistość. Praca z klipami renderowanymi przy użyciu wtyczek AudioSuite jest bardzo łatwa. A nagrywanie i edycja efektów voiceover, Foley i ADR jest możliwa z dokładnością do jednej ramki. Istnieje także możliwość dzielenia się miksami audio z edytorami Media Composer poprzez pliki AAF.
Miksowanie
Uzyskanie pożądanego brzmienia
Ponad 70 dołączonych efektów, wtyczek narzędziowych i obróbki dźwięku pozwala wypolerować miksy. Od wysokiej jakości pogłosów, EQ i kompresorów do emulatorów wzmacniaczy gitarowych, dźwięku surround i dynamiki channel strip – dostępne jest wszystko czego potrzeba, żeby tworzyć profesjonalne miksy. Jeśli potrzeba więcej można się udać do sklepu Avid Marketplace, by znaleźć wtyczkę, której potrzeba.
Pełna kontrola nad miksem
Można naturalnie korzystać z myszki by dokonywać zmian…po…jednej…na…raz, lub miksować szybciej i łatwiej przy użyciu kontrolera. Duży wybór kontrolerów zarówno od Avid jak i innych producentów pozwoli na pełniejszą i bardziej bezpośrednią kontrolę nad aplikacją.
Współpraca, magazynowanie i dzielenie się miksami
Bez względu na to czy projekt jest w fazie pracy, czy jest to ukończone dzieło, Pro Tools sprawia, że dzielenie się efektami swojej pracy jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Dzięki integracji z Gobbler można szybko wysyłać pełne sesje, czy miksy do innych współpracowników, a także bezpiecznie robić kopie zapasowe i synchronizować materiał w chmurze – Gobbler automatycznie wykonuje kopię zapasową podczas przesyłania. Obsługa Soundcloud zapewnia możliwość dzielenia się plikami prywatnie z innymi współpracownikami, lub udostępniania światu gotowego projektu. Aplikacja pozwala także za wrzucanie plików bezpośrednio do biblioteki iTunes i podzielenie się ze współużytkownikami sieci.
Przygotowywanie najlepszych możliwych miksów – automatycznie
Doskonale brzmiące, zgodne w fazie miksy dzięki Automatycznej Kompensacji Opóźnienia – z 4-krotnie większą liczbą próbek (16,383), by radzić sobie z nawet największymi miksami – niezależnie od ilości zapiętych wtyczek. Dodatkowo jest możliwość automatyki ustawień praktycznie każdego elementu w środowisku Pro Tools, by nadać miksom życia.
Włączenie legendarnego brzmienia
Dzięki dołączonej wtyczce Avid Channel Strip otrzymuje się repliki uznanych algorytmów EQ oraz kompresji pochodzących z konsoli Avid System 5 – jednej z najbardziej poszukiwanych cyfrowych konsoli mikserskich, którą wykorzystywano do przygotowania jednych z najlepszych miksów kiedykolwiek wyprodukowanych.
Pro Tools HD 11
Wszystkie doskonałe funkcje aplikacji Pro Tools 11 oraz dodatkowo kilka dodatkowych cech. (Oprogramowanie Pro Tools HD 11 jest dostępne wyłącznie jako element systemu z rodziny Pro Tools│HD, lub jako aktualizacja wcześniejszej wersji).
Większe projekty z większą ilością śladów
Oprogramowanie Pro Tools HD pozwala na tworzenie znacznie większych miksów niż aplikacja Pro Tools. Z systemem składającym się z 3 kart Pro Tools│HDX można pracować nawet z 768 aktywnymi śladami audio. System Pro Tools│HD Native z aplikacją Pro Tools HD zainstalowaną samodzielnie pozwala na pracę z 256 śladami.
Najwyższej jakości dźwięk i wydajność ze sprzętem Avid
Ponieważ Pro Tools jest zaprojektowany i zoptymalizowany by być integralną częścią rozwiązania sprzętowo/programowego, dale możliwość rejestracji doskonałej jakości materiału audio przy prawie zerowej latencji. Nawet podczas miksowania dużych, skomplikowanych projektów system oferuje bezkompromisową wydajność – zarówno w przypadku systemów Pro Tools│HDX DSP, jak i Pro Tools│HD Native.
Maksymalna wydajność
Dzięki poszerzonemu buforowi dysku, który ładuje całe sesje do pamięci RAM, system pozwala na płynne, wyjątkowo reaktywne nagrywanie i odtwarzanie – niezależnie jak duża jest sesja.
Nagrywanie i edycja z zaawansowanymi narzędziami
Nagrywanie solowych śladów w trybach PFL (przed tłumikiem) czy AFL (po tłumiku). Wydajniejsza praca dzięki TrackPunch i DestructivePunch. Łatwiejsza i szybsza edycja dzięki narzędziom takim tak Continuous Scrolling, Scrub Trim, komendą Replace Clip, Time Compression and Expansion, Edit to Timeline Selection i innym.
Łatwiejsza praca z wideo
Edycja i miksowanie dźwięku do większych, bardziej skomplikowanych produkcji wideo oraz wyświetlanie do 64 ścieżek wideo na listwie czasowej. Poszerzenie możliwości post produkcyjnych dzięki zaawansowanym funkcjom wideo, w tym liczne playlisty wideo i podstawowe narzędzia edycji wideo. Łatwe dzielenie się miksami audio z edytorami Media Composer (i vice-versa) poprzez pliki AAF.
Miksowanie w stereo, lub surround
Pro Tools HD pozwala miksować zarówno w mono jak i w 7.1 surround. Wbudowany surround panner umożliwia budowanie dźwiękowych krajobrazów oraz dodawanie wrażenia ruchu do miksów. Praca z grupami ścieżek jest teraz łatwiejsza i szybsza dzięki miksowaniu VCA Group. Zaawansowana automatyka pozwala poradzić sobie z nawet z największymi, najbardziej skomplikowanymi sesjami z łatwością.
Lepsza kontrola
Pro Tools HD oferuje bezprecedensową kontrolę pod palcami. Teraz można pracować nawet z największymi miksami post produkcyjnymi, dzięki wbudowanemu łączu Satellite Link, które pozwala na połączenie do 12 systemów opartych na Pro Tools HD i kontrolować je za pomocą tylko jednego z nich. Dodanie konsoli ICON do zestawu umożliwia jeszcze bardziej bezpośrednią kontrolę nad projektem.
Dodatki
Dołączone wtyczki AAX
Ponad 75 wirtualnych instrumentów, efektów, procesorów obróbki dźwięku oraz wtyczek narzędziowych, a także 8 GB biblioteki brzmień pozwala na wypolerowanie każdego miksu.
Wirtualne instrumenty i materiał audio
- Biblioteka Big Fish Audio loop (8 GB)
- Wirtualny perkusista i sekwenser Boom
- Emulator DB-33 tonewheel organ z symulacją obrotowych głośników
- Akustyczne pianino Mini Grand
- Structure Free (oparty na Structure)
- Syntezator Vacuum monophonic vacuum tube
- Xpand!2 wielobrzmieniowy systezator
Specyfikacja
Wymagania systemowe
Windows
- Kwalifikowany przez Avid komputer
- System operacyjny: (64-bit) Windows 7 lub 8 Home Premium, Professional, lub Ultimate edition z Windows 7 Service Pack 1. Pro Tools HD 11 nie współpracuje z Windows 8
- RAM: 4GB RAM (8GB rekomendowane więcej); Pro Tools HD—8GB RAM (16GB rekomendowane więcej)
- Minimum 15 GB wolnej przestrzeni dyskowej na instalację
- Port USB dla autoryzacji iLok
Mac OS X
- Kwalifikowany przez Avid komputer
- System operacyjny: (64-bit) OS X Mountain Lion 10.8
- RAM: 4GB RAM (8GB rekomendowane więcej); Pro Tools HD—8GB RAM (16GB rekomendowane więcej)
- Minimum 15 GB wolnej przestrzeni dyskowej na instalację
- Port USB dla autoryzacji iLok
Specyfikacje
Obsługiwane ilości ścieżek:
Pro Tools 11
- Maksymalnie 96/48/24 jednoczesnych ścieżek audio przy 48/96/192 kHz
- Maksymalnie 32 jednoczesne ścieżki nagrywania audio
- 64 ścieżki instrumentalne
- 512 ścieżek MIDI
- 128 ścieżek aux
- 256 busów
- 1 ścieżka wideo
Pro Tools HD 11
- Maksymalnie 768/384/192 jednoczesnych ścieżek audio przy 48/96/192 kHz
- Maksymalnie 256 jednoczesnych ścieżek nagrywania audio
- 128 ścieżek instrumentalnych
- 512 ścieżek MIDI
- 512 ścieżek aux
- 256 busów
- 64 ścieżek wideo
Ogólne
Pro Tools 11
- Maksymalna obsługiwana częstotliwość próbkowania (zależne od sprzętu): 32-bit, 192 kHz
- Maksymalne I/O (zależne od sprzętu): 32
- Obsługiwany format wtyczek: AAX Native 64
- Dołączone oprogramowanie: ponad 75 wirtualnych instrumentów, efektów, procesorów obróbki dźwięku, i wtyczek narzędziowych; 8 GB biblioteki brzmień
- Obsługa ASIO, Core Audio, i EUCON
Pro Tools HD
- Maksymalna obsługiwana częstotliwość próbkowania (zależne od sprzętu): 32-bit, 192 kHz
- Maksymalne I/O (zależne od sprzętu): 256
- Obsługiwany format wtyczek: AAX DSP 64 (tylko Pro Tools|HDX), AAX Native 64
- Dołączone oprogramowanie: ponad 75 wirtualnych instrumentów, efektów, procesorów obróbki dźwięku, i wtyczek narzędziowych; 8 GB biblioteki brzmień
- Obsługa ASIO, Core Audio, i EUCON
Opakowanie zawiera
Aplikacja Pro Tools 11 (pełna wersja pudełkowa)
- Instalator DVD-ROM aplikacji Pro Tools 11
- Klucz iLok 2 (dla autoryzacji oprogramowania)
- Dysk z instalatorem sterowników
- Karta rejestracyjna
Pro Tools/Pro Tools HD
upgrade/crossgrade
- Aktywacja instalatora Pro Tools 11 lub Pro Tools HD 11 z dołączonymi wtyczkami AAX (wymaga ściągnięcia)
Cennik
PT11-1 1800.00
nowa cena
złóż zamówienie
PT11-02.2016 599.00
Podana cena netto w USD według kursu sprzedaży USD w Banku Handlowym S.A na dzień sprzedaży.
Cena programu Pro Tools 11 w wersji Edukacyjnej wynosi: 299 USD netto.
Cena rocznej subskrypcji programu Pro Tools 11 wynosi: 99 USD netto.
Cena rocznej subskrypcji programu Pro Tools 11 Edu wynosi: 99 USD netto.
Cena Pace iLok 2 wynosi: 49 USD netto.