2012-12-27 / Mac OS X 10.8 Mountain Lion – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
Dotyczy: Pro_Tools_1_6, Pro_Tools_HD, Pro_Tools_Express
Pro Tools podlega wpływowi ustawień systemu oraz sterowników sprzętowych i innego oprogramowania zainstalowanego za komputerze użytkownika. Dla optymalnej pracy i wydajności zalecane jest wykonanie poniższych kroków.
Konfiguracja Preferencji Systemu
- Kliknąć na menu Apple w lewym górnym rogu ekranu
- Wybrać Preferencje Systemu
Optymalizacja oszczędzania energii
Ta optymalizacja pozwoli uwolnić dodatkowe zasoby systemowe, jak również zapobiegnie przechodzeniu komputera w stan uśpienia czy oczekiwania, co może powodować zaniki sygnału audio podczas pracy z systemem Pro Tools. Aby to zrobić należy:
- Kliknąć preferencje „Oszczędzanie Energii”
- Ustawić suwak dla opcji „Uśpienie komputera” na „Nigdy”
- Odznaczyć okienko „Usypiaj dyski twarde kiedy to możliwe”
Wyłączenie Wi-Fi
Jeśli komputer jest wyposażony w kartę łączności Bluetooth i/lub Wi-Fi (AirPort), może być konieczne wyłączenie ich dla prawidłowej pracy Pro Tools. Poza uwolnieniem dodatkowych zasobów systemu, wyłączenie tych kart może pomóc rozwiązać problemy z błędami DAE – 6085, - 6086, i – 6101. By to zrobić należy:
- Kliknąć preferencje „Sieci”
- Na bocznym pasku po lewej stronie kliknąć na Wi-Fi
- Kliknąć przycisk mówiący Wyłącz Wi-Fi
Wyłączenie sieci FireWire (tylko urządzenia FireWire)
Ta optymalizacja pozwala na uwolnienie pasma na magistrali firewire i umożliwia urządzeniom Digidesign FireWire na bardziej efektywną pracę. Aby to zrobić należy:
- Kliknąć na preferencje „Sieci”
- Na bocznym pasku po lewej stronie kliknąć na FireWire/Built-In FireWire/Thunderbolt FireWire
- Kliknąć na rozwijane menu by znaleźć „Configure IPv4” i wybrać Wyłącz
- Kliknąć Zastosuj, po czym uruchomić ponownie komputer
Wyłączenie ochrony FileVault
Ta optymalizacja pozwoli dyskowi twardemu na lepszą współpracę z aplikacją Pro Tools, i może zapobiec pojawianiu się błędu DAE – 9035. Aby to zrobić należy:
- Kliknąć preferencje „Bezpieczeństwo i Prywatność”
- Kliknąć zakładkę „FileVault”
- W oknie tym znajdź miejsce gdzie jest napisane: „Ochrona FileVault dla dysku twardego… jest (włączona/wyłączona)”
- Jeśli ochrona FileVault jest włączona, kliknąć przycisk „Wyłącz FileVault”
Uaktualnienie sterowników iLok
- Należy odwiedzić stronę iLok
- Ściągnąć instalator sterownika iLok
- Zainstalować sterownik
Aktualizacja oprogramowania
Aktualizacje niektórych programów Mac mogą powodować konflikty z Pro Tools. Wyłączenie tej opcji uniemożliwi komputerowi automatyczną ich aktualizację. Jeśli jakaś aplikacja wymaga aktualizacji, można to zrobić manualnie klikając na menu Apple w lewym górnym rogu ekranu i wybierając Aktualizację Oprogramowania.
- Należy kliknąć preferencje „Aktualizacja Oprogramowania” i upewnić się że okienko oznaczone „Sprawdzaj aktualizację” jest odznaczone
Wyłączenie indeksowania Spotlight
Indeksowanie Spotlight może czasem powodować konflikty z plikami database Pro Tools, czego rezultatem są zakłócenia w pracy dysku. Wyłączenie tej funkcji może zapewnić bardziej wydajną pracę dysku z Pro Tools. Aby to zrobić należy:
- Kliknąć preferencje Spotlight
- Kliknąć zakładkę Prywatność
- Każdy używany dysk twardy (wewnętrzny czy zewnętrzny) musi być dodany do tej listy
- Aby dodać dysk do tej listy, należy przeciągnąć na nią ikonę dysku z pulpitu lub bocznego paska aplikacji Finder
- Kroki należy powtórzyć dla wszystkich pozostałych dysków
Wyłączenie czujnika Sudden Motion
W przypadku nagrań w głośnym otoczeniu, ta optymalizacja zapobiega włączaniu się czujnika Sudden Motion, który wywołuje błąd – 9073 w Pro Tools. Aby to zrobić należy:
- Kliknąć podwójnie na ikonę Macintosh HD na pulpicie. (Będzie to dysk systemowy)
- Przejść do folderu Applications
- Przejść do folderu Utilities
- Kliknąć podwójnie na Terminal
- Wpisać sudo pmset -a sms 0 i nacisnąć Return (wpisanie „0” wyłącza opcję)
- Wpisać na prośbę dane administratora
- Wpisać sudo pmset –g w celu potwierdzenia czy procedura się udała
W celu ponownego włączenia czujnika Sudden Motion należy:
- Przejść do Terminala wykonując powyższe kroki
- Wpisać sudo pmset -a sms 1 i nacisnąć Return (wpisanie „1” włącza opcję)
- Wpisać na prośbę dane administratora
- Wpisać sudo pmset –g w celu potwierdzenia czy procedura się udała
Usuwanie Preferencji i Database aplikacji Pro Tools
Są to istotne kroki pomagające usunąć różnego rodzaju błędy, m.in. z kartą graficzną, które nie są związane z żadnym konkretnym urządzeniem i czy problemami kompatybilności. Poniżej są ścieżki dostępu do wszystkich plików database i preferencji, zainstalowanych przez Pro Tools. Po usunięciu tych plików należy opróżnić kosz i uruchomić ponownie komputer. Pliki te zostaną odtworzone przy uruchomieniu aplikacji Pro Tools.
Pro Tools Database
- Kliknąć podwójnie na ikonę Macintosh HD na pulpicie. (Będzie to dysk systemowy)
- Przejść do folderu Library
- Przejść do folderu Application Support
- Przejść do folderu Avid
- Przejść do folderu Pro Tools
- Znaleźć folder o nazwie Databases i przeciągnąć go do kosza
Uwaga: w przypadku korzystania z aplikacji Pro Tools HD, czy Complete Production Toolkit, dobrze jest najpierw zrobić kopię folderu Catalogs, przed wyrzuceniem folderu Databases
Preferencje Pro Tools
- Z aplikacji Finder przejść do menu „Go” na górze ekranu
- Nacisnąć i przytrzymać klawisz Option, po czym wybrać „Library”
- Przejść do folderu Preferencje
- Usunąć następujące pliki:
- com.digidesign.ProTools.plist
- com.digidesign.ProTools.plist.lockfile
- DAE Prefs
- DigiSetup.OSX
- Pro Tools Prefs
Odinstalowanie i ponowna instalacja Pro Tools
Odinstalowanie i ponowna instalacja aplikacji Pro Tools może pomóc w przypadku problemów z nieprawidłową instalacją, czy uszkodzonymi plikami, a także pozbyć się błędów wynikających z nakładających się instalacji. W wielu przypadkach jest to bardziej efektywne niż usuwanie plików Database czy preferencji. Aby to zrobić należy:
- Kliknąć podwójnie na ikonę Macintosh HD na pulpicie. (Będzie to dysk systemowy)
- Przejść do folderu Applications
- Przejść do folderu Avid
- Przejść do folderu Pro Tools
- Przejść do folderu Pro Tools Utilities
- Kliknąć podwójnie Uninstall Pro Tools
- Kliknąć Continue na pierwszym ekranie, a następnie wybrać opcję Clean Uninstall
Naprawa uprawnień dysku
- Kliknąć podwójnie na ikonę Macintosh HD na pulpicie. (Będzie to dysk systemowy)
- Przejść do folderu Applications
- Przejść do folderu Utilities
- Kliknąć podwójnie na Disk Utility
- Wybrać wolumen startowy (będzie nosił nazwę Macintosh HD, chyba, że została ona zmieniona)
- Przejść do zakładki „First Aid” i wybrać „Napraw uprawnienia dysku”
Nowe konto użytkownika
To rozwiązanie może pomóc z problemami związanymi z uruchamianiem Pro Tools. Problemy wewnątrz i na zewnątrz aplikacji Pro Tools mogą być powodowane konfliktami z preferencjami innych aplikacji. Nowe konto użytkownika domyślnie nie będzie miało żadnych preferencji w odniesieniu do żadnego programu i nic nie będzie zakłócać pracy Pro Tools. Aby to zrobić należy:
- Otworzyć preferencje systemu
- Kliknąć na preferencję „Users & Groups”
- Kliknąć na kłódkę w celu autoryzacji i wpisania hasła
- Kliknąć „+” pod listą użytkowników
- Założyć „Nowe Konto” i ustawić typ jako „Administrator”
- Wybrać dowolną nazwę i hasło
- Kliknąć „Utwórz konto”
W celu zalogowania się do nowego konta należy:
- Przejść do menu Apple i wybrać „Wyloguj (nazwa użytkownika)”
- Poczekać na ekran logowania i zalogować się na nowe konto
- Uruchomić Pro Tools
Usunięcie elementów logowania
- Otworzyć preferencje systemu
- Kliknąć na preferencje „Users & Groups”
- Wybrać konto do którego się zalogowano po lewej stronie
- Kliknąć Elementy logowania
- Przejrzeć listę, zaznaczyć każdy element, jeden na raz, i kliknąć „-„ poniżej listy, by usunąć element
Usunąć elementy startowe
- Kliknąć podwójnie na ikonę Macintosh HD na pulpicie. (Będzie to dysk systemowy)
- Przejść do folderu Library
- Przejść do folderu StartupItems
- Usunąć wszystkie elementy poza DigidesignLoader
Uwaga: należy sprawdzić funkcję każdego elementu, który jest nieznany, by upewnić się, że nie traci się żadnej istotnej aplikacji
Sprawdzenie kompatybilności wtyczek
Należy się upewnić czy wszystkie używane wtyczki są kompatybilne z zainstalowaną wersją aplikacji Pro Tools. Rekomendowane jest sprawdzenie na stronach producentów wtyczek najnowszych dostępnych wersji produktów. Można także odwołać się do siatki kompatybilności wtyczek na stronie Avid.
- Kliknąć podwójnie na ikonę Macintosh HD na pulpicie. (Będzie to dysk systemowy)
- Przejść do folderu Library
- Przejść do folderu Application Support
Dla Pro Tools 10 i późniejszych:
- Przejść do folderu Avid
- Przejść do folderu Audio
- Przejść do folderu Plug-ins
- Kliknąć na wtyczkę, której kompatybilność chce się sprawdzić
- Przejść do menu File i wybrać Get info
- W sekcji General sprawdzić numer wersji
Dla Pro Tools 9 i wcześniejszych:
- Przejść do folderu Digidesign
- Przejść do folderu Plug-ins
- Kliknąć na wtyczkę, której kompatybilność chce się sprawdzić
- Przejść do menu File i wybrać Get info
- W sekcji General sprawdzić numer wersji
< do poprzedniej strony
Lista bazy wiedzy AVID
- 2013-04-09 / Pro Tools 11 – FAQ
- 2013-04-08 / Pro Tools 11 – wymagania systemowe
- 2013-04-08 / Pro Tools HD 11 – kwalifikowane komputery Apple
- 2013-04-08 / Pro Tools HD 11 – wymagania systemowe
- 2013-04-08 / Pro Tools HD 11 – zakwalifikowane interfejsy audio i peryferyjne urządzenia
- 2013-04-02 / Pro Tools 10 Często Zadawane Pytania (FAQ)
- 2013-02-12 / Pro Tools HD Native Thunderbolt z aplikacją Pro Tools HD 10.3 – wymagania systemowe
- 2013-02-07 / Brak sygnału w wyjściu słuchawkowym Eleven Rack przy korzystaniu razem z Pro Tools
- 2013-02-02 / Eleven Rack – często zadawane pytania (FAQ)
- 2013-01-30 / Pro Tools wyczerpuje moc procesora. Sugerowana dezaktywacja, lub usunięcie natywnych wtyczek. Błąd DAE – 9173
- 2013-01-25 / Błąd DAE 1161
- 2013-01-24 / Błąd DAE 6088
- 2013-01-24 / Błąd DAE 9171
- 2013-01-24 / Komputery Apple kwalifikowane dla Pro Tools 10.3
- 2013-01-24 / Konflikt aplikacji Pro Tools przy instalacji na systemie Avid DS.
- 2013-01-23 / Błędy Mbox Pro: niedobór bufora urządzenia i problemy z zegarem audio, Mac mini przy odłączeniu urządzenia Mbox Pro (3 generacji) podczas korzystania z Pro Tools 10.3.3 (błąd – 6085)
- 2013-01-21 / Błędy bufora w Pro Tools
- 2013-01-21 / Nie rozpoznany Canopus, lub błąd DAE – 6093 i błędy „buffer underrun” podczas odtwarzania w Pro Tools LE
- 2013-01-21 / Poradniki optymalizacji komputera – Mac i Windows
- 2012-12-27 / Mac OS X 10.8 Mountain Lion – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
- 2012-11-30 / Jak zweryfikować edukacyjną lub akademicką wersję Pro Tools.
- 2012-11-15 / Aktualizacja systemu Pro Tools do pracy z Mac OS X 10.8
- 2012-11-08 / Rejestracja i aktywacja produktów Avid Audio/Pro Tools
- 2012-10-12 / Zamieszczone pliki do ściągnięcia Pro Tools oraz pomoc dotycząca ściągania
- 2012-07-28 / Pro Tools nie rozpoznaje interfejsu Avid
- 2012-06-20 / Gdzie mogę znaleźć stronę z pomocą?
- 2012-06-07 / Instalacja Pro Tools
- 2012-05-15 / Pro Tools uruchamiany z HD OMNI I/O zawiesza się podczas ładowania DAE
- 2012-04-17 / Windows 7 – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
- 2012-04-06 / Pro Tools nie odtwarza poprzez interfejs audio
- 2012-02-02 / Windows XP – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
- 2012-01-25 / Licznik użycia CPU pokazuje 0%. Pro Tools nie odtwarza.
- 2012-01-19 / Trzaski, stuknięcia, skrzypnięcia, zaniki sygnału, czy zakłócenia – przewodnik do rozwiązywania problemów z interfejsami USB Audio.
- 2011-08-16 / Trzaski, stuknięcia, skrzypnięcia, zaniki sygnału, czy zakłócenia – przewodnik do rozwiązywania problemów z interfejsami FireWire.
- 2011-05-12 / Mac OS X – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
- 2009-10-25 / Mbox i problemy z latencją z Pro Tools LE przy nagraniach i odtwarzaniu na komputerze PC z Windows
- / Otwarcie Pro Tools 11 sesji, które wykorzystują więcej niż 4 GB pamięci RAM w Pro Tools 10 spowoduje Pro Tools 10 do nieoczekiwanie zamknięty (PTSW-181963)
- / Plugin Click II zapisany w sesji Pro Tools 11, zmieni sie w zwykły Click po otwarciu w nizszej wersji oprogramowania (Pro Tools 10 itd.)
- / Pro Tools 11 i Pro Tools 10 mają taką samą ikonę aplikacji