2011-05-12 / Mac OS X – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
Dotyczy: Pro_Tools_1_6, Pro_Tools_HD, Pro_Tools_LE, Pro_Tools_M_Powered
Ustawienia dla preferencji systemu Apple
Konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie komputera Mac dla prawidłowej instalacji i działania aplikacji Pro Tools. W tym celu należy przejść do menu Apple i wybrać Preferencje Systemu. Wiele ustawień wymaga dopasowania, zatem zawsze można wrócić do menu głównego klikając „Show All” w górnym lewym rogu okna.
Classic (tylko systemy operacyjne przed Leopard 10.5)
Kliknąć preferencje „Classic”. W zakładce „Start/Stop” upewnić się, że okienko przy „Wystartuj Classic po zalogowaniu” jest odznaczone.
Data i czas
Kliknąć „Data & Czas” i upewnić się, że są one poprawnie ustawione. W zakładce „Zegar” upewnić się, że opcja „Używaj zegara 24-godzinnego” jest odznaczona.
Pulpit i wygaszacz ekranu
Kliknąć preferencje „Pulpit & wygaszacz ekranu”. W zakładce „Wygaszacz ekranu” przesunąć suwak „Włącz wygaszacz ekranu” na nigdy.
Monitory
Kliknąć preferencję „Monitory”. W zakładce tej wybrać minimalną rozdzielczość monitora 1024x768.
Oszczędzanie energii
Kliknąć zakładkę „Oszczędzanie energii”. Upewnić się, że suwaki przy „Uśpij komputer…” i „Wygaś monitor…” są ustawione w pozycji nigdy. Jeśli suwaki nie są widoczne, nacisnąć przycisk „Pokaż wszystkie”. Następnie odznaczyć opcję „Uśpij dysk(i) twardy(e)…”. Kliknąć zakładkę „Opcje” i ustawić „Wydajność procesora” na „Najwyższy”. Uwaga: opcja wydajność procesora może nie pojawiać się we wszystkich systemach.
Bezpieczeństwo
Kliknąć preferencję „Bezpieczeństwo”. Znaleźć w tym oknie informację „Ochrona FileVault dla tego konta jest (włączona/wyłączona)”. Jeśli opcja jest włączona należy kliknąć przycisk wyłączający Aktualizację Oprogramowania FileVault. Kliknąć preferencje „Aktualizacja Oprogramowania” i upewnić się, że opcja „Sprawdzaj aktualizacje” jest odznaczona.
Spotlight
Kliknąć preferencje „Spotlight”. W oknie tym kliknąć zakładkę Prywatność. Każdy używany dysk twardy (wewnętrzny czy zewnętrzny) powinien być dodany do tej listy, jeśli już na niej nie jest. W celu dodania dysku do listy należy podświetlić nazwę dysku oraz kliknąć przycisk „Wybierz”. Procedurę należy powtarzać, aż wszystkie dyski znajdą się na liście.
Wyłączenie łączności AirPort i Bluetooth
Jeśli komputer jest wyposażony w łączność Bluetooth, lub kartę AirPort, może istnieć konieczność wyłączenia ich w celu zapewnienia poprawnej pracy aplikacji Pro Tools.
AirPort
W celu wyłączenia AirPort należy kliknąć ikonkę AirPort znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu (pasek menu) i wybrać „Wyłącz AirPort”. Jeśli ikonka AirPort nie jest widoczna, należy otworzyć „Preferencje Systemu” (Menu Appple > Preferencje Systemu), kliknąć na preferencje „Sieć” i wybrać „AirPort” z rozwijanego menu „Pokaż”. W zakładce AirPort należy zaznaczyć opcję Pokaż statu AirPort na pasku menu.
Bluetooth
W celu wyłączenia łączności Bluetooth należy kliknąć ikonkę Bluetooth znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu (pasek menu) i wybrać „Wyłącz Bluetooth”, lub otworzyć „Preferencje Systemu” (Menu Appple > Preferencje Systemu), kliknąć na Bluetooth w sekcji Sprzęt, przejść do zakładki Ustawienia i kliknąć przycisk „Wyłącz Bluetooth”.
Usuwanie baz danych i preferencji
To są istotne kroki prowadzące do rozwiązania różnych problemów, takich jak błędy asercji, problemy z kartą graficzną czy monitorem oraz innych sporadycznych problemów, nie związanych konkretnie ze sprzętem czy kwestią kompatybilności. Poniżej podane są ścieżki dostęp udo wszystkich plików baz danych i preferencji zainstalowanych przez Pro Tools. Po usunięci tych plików, należy opróżnić kosz oraz zrestartować komputer. Pliki zostaną odtworzone w momencie uruchomienia aplikacji Pro Tools.
Digigesign Databases
Te foldery znajdują się w katalogu głównym wszystkich zamontowanych dysków. (np. MacHD > Digidesign Databases) Należy usunąć wszystkie te foldery i Volumes. Uwaga: Sesje Pro Tools nigdy nie powinny być zapisywane do tych folderów.
Volumes
Ten folder jest związany z Digidesign Databases i należy go usunąć, by całą procedura miała sens. Folder jest zlokalizowany w MacHD > Biblioteka > Obsługa Aplikacji > Digidesign > Databases > "Volumes".
Preferencje Pro Tools
Te pliki i foldery są zlokalizowane w MacHD > Użytkownik > „nazwa użytkownika” > Biblioteka > Preferencje. Należy usunąć następujące: „com.digidesign.protools.plist”, „DAE Prefs” (folder), „DigiSetup.OSX”, i „Pro Tools Preferences”.
Naprawa uprawnień
Należy zamknąć Pro Tools oraz inne otwarte aplikacje, następnie uruchomić aplikację Apple „Disk Utility” zlokalizowaną w MacHD > Aplikacje > Narzędzia. Następnie należy wybrać dysk startowy (cały dysk nie tylko wolumin poniżej dysku). Kolejno przejść do zakładki „Pierwsza Pomoc” i wybrać „Napraw Uprawnienia Dysku”.
Dodatkowe wskazówki rozwiązywania problemów
Odinstalowanie i ponowna instalacja Pro Tools
Przejść do MacHD > Aplikacje > Digidesign > Pro Tools > Pro Tools Utilities i podwójnie kliknąć na „Uninstall Pro Tools”. Skorzystać z opcji czystej deinstalacji oraz postępować zgodnie z instrukcjami deinstalatora, po czym nacisnąć przycisk Quit gdy procedura jest ukończona.
Nowe konto użytkownika
Utworzyć nowe konto użytkownika z uprawnieniami administratora w Preferencje Systemu > Konta. Kliknąć Lock by autoryzować i wpisać hasło. Następnie kliknąć poniżej listy użytkowników. Gdy pojawi się okno dialogowe nowego użytkownika wpisać Pro Tools jako nazwę, podać hasło i zweryfikować (opcjonalnie) i zaznaczyć opcje „Zezwól użytkownikowi na administrowanie tym komputerem”. Kiedy to jest zrobione, kliknąć „Utwórz konto”.
Następnie należy zalogować się na nowe konto i uruchomić Pro Tools. Przejść do menu Apple, a następnie do „Wyloguj (nazwa użytkownika)”, zaczekać na pojawienie się ekranu logowania i zalogować się jako Pro Tools. Kiedy załaduje się system na tym koncie, przejść do MacHD > Aplikacje > Digidesign > Pro Tools i kliknąć podwójnie aplikację „Pro Tools”.
Elementy loginu
Należy otworzyć Preferencje Systemu i kliknąć preferencje „Konta”. Wybrać nazwę swojego konta z listy po lewej stronie okna i kliknąć na zakładkę „Elementy Loginu” po prawej stronie okna. Następnie należy zaznaczać po jednym elemencie na raz z listy i usuwać.
Sterowniki iLok
Należy upewnić się, że na komputerze jest zainstalowana najnowsza wersja sterowników. Jeśli trzeba przejść na stronę ilok.com i ściągnąć najnowszą wersję po czym zainstalować i zrestartować komputer.
Dashboard
W celu wyłączenia Dashboard Apple:
- Otworzyć Terminal i wpisać: defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean YES
- Zrestartować dok wpisując: killall Dock (koniecznie wpisać duże „D”)
- By włączyć dashboard, w terminalu wpisać: defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean NO
- Zrestartować dok wpisując: killall Dock (koniecznie wpisać duże „D”)
Kompatybilność wtyczek
Należy się upewnić, że wszystkie wtyczki są kompatybilne z wersją aplikacji Pro Tools zainstalowanej na komputerze. Otworzyć MacHD > Biblioteka > Obsługa Aplikacji > Digidesign > Plug-Ins. By sprawdzić wersję wtyczki należy zaznaczyć wtyczkę i przejść do menu „Plik” oraz wybrać „Pobierz informacje”, lub nacisnąć Command-I i sprawdzić informację o wersji w sekcji „Ogólne”. W przypadku wtyczek innych producentów, należy sprawdzić jakie są aktualnie najnowsze wersje dostępne.
Wyłączyć ochronę przeciwwirusową
Należy sprawdzić czy oprogramowanie wirusowe nie startuje razem z systemem, w tym celu należy przejść do Biblioteka > Elementy Startowe. Należy usunąć aplikację antywirusową z tego folderu i zrestartować komputer (nie usuwać żadnych elementów Digidesign czy PACESupport). Nigdy nie usuwać z folderu Elementy Startowe plików, których funkcja nie jest znana.
Lista bazy wiedzy AVID
- 2013-04-09 / Pro Tools 11 – FAQ
- 2013-04-08 / Pro Tools 11 – wymagania systemowe
- 2013-04-08 / Pro Tools HD 11 – kwalifikowane komputery Apple
- 2013-04-08 / Pro Tools HD 11 – wymagania systemowe
- 2013-04-08 / Pro Tools HD 11 – zakwalifikowane interfejsy audio i peryferyjne urządzenia
- 2013-04-02 / Pro Tools 10 Często Zadawane Pytania (FAQ)
- 2013-02-12 / Pro Tools HD Native Thunderbolt z aplikacją Pro Tools HD 10.3 – wymagania systemowe
- 2013-02-07 / Brak sygnału w wyjściu słuchawkowym Eleven Rack przy korzystaniu razem z Pro Tools
- 2013-02-02 / Eleven Rack – często zadawane pytania (FAQ)
- 2013-01-30 / Pro Tools wyczerpuje moc procesora. Sugerowana dezaktywacja, lub usunięcie natywnych wtyczek. Błąd DAE – 9173
- 2013-01-25 / Błąd DAE 1161
- 2013-01-24 / Błąd DAE 6088
- 2013-01-24 / Błąd DAE 9171
- 2013-01-24 / Komputery Apple kwalifikowane dla Pro Tools 10.3
- 2013-01-24 / Konflikt aplikacji Pro Tools przy instalacji na systemie Avid DS.
- 2013-01-23 / Błędy Mbox Pro: niedobór bufora urządzenia i problemy z zegarem audio, Mac mini przy odłączeniu urządzenia Mbox Pro (3 generacji) podczas korzystania z Pro Tools 10.3.3 (błąd – 6085)
- 2013-01-21 / Błędy bufora w Pro Tools
- 2013-01-21 / Nie rozpoznany Canopus, lub błąd DAE – 6093 i błędy „buffer underrun” podczas odtwarzania w Pro Tools LE
- 2013-01-21 / Poradniki optymalizacji komputera – Mac i Windows
- 2012-12-27 / Mac OS X 10.8 Mountain Lion – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
- 2012-11-30 / Jak zweryfikować edukacyjną lub akademicką wersję Pro Tools.
- 2012-11-15 / Aktualizacja systemu Pro Tools do pracy z Mac OS X 10.8
- 2012-11-08 / Rejestracja i aktywacja produktów Avid Audio/Pro Tools
- 2012-10-12 / Zamieszczone pliki do ściągnięcia Pro Tools oraz pomoc dotycząca ściągania
- 2012-07-28 / Pro Tools nie rozpoznaje interfejsu Avid
- 2012-06-20 / Gdzie mogę znaleźć stronę z pomocą?
- 2012-06-07 / Instalacja Pro Tools
- 2012-05-15 / Pro Tools uruchamiany z HD OMNI I/O zawiesza się podczas ładowania DAE
- 2012-04-17 / Windows 7 – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
- 2012-04-06 / Pro Tools nie odtwarza poprzez interfejs audio
- 2012-02-02 / Windows XP – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
- 2012-01-25 / Licznik użycia CPU pokazuje 0%. Pro Tools nie odtwarza.
- 2012-01-19 / Trzaski, stuknięcia, skrzypnięcia, zaniki sygnału, czy zakłócenia – przewodnik do rozwiązywania problemów z interfejsami USB Audio.
- 2011-08-16 / Trzaski, stuknięcia, skrzypnięcia, zaniki sygnału, czy zakłócenia – przewodnik do rozwiązywania problemów z interfejsami FireWire.
- 2011-05-12 / Mac OS X – optymalizacja i rozwiązywanie problemów
- 2009-10-25 / Mbox i problemy z latencją z Pro Tools LE przy nagraniach i odtwarzaniu na komputerze PC z Windows
- / Otwarcie Pro Tools 11 sesji, które wykorzystują więcej niż 4 GB pamięci RAM w Pro Tools 10 spowoduje Pro Tools 10 do nieoczekiwanie zamknięty (PTSW-181963)
- / Plugin Click II zapisany w sesji Pro Tools 11, zmieni sie w zwykły Click po otwarciu w nizszej wersji oprogramowania (Pro Tools 10 itd.)
- / Pro Tools 11 i Pro Tools 10 mają taką samą ikonę aplikacji